Czy BMW M8 Gran Coupe okaże się Panamera Killerem?

BMW pokazuje nowe M8: BMW M8 Gran Coupe i BMW M8 Competition Gran Coupe. Tym samym rozpoczyna kolejną fazę ofensywy modelowej w segmencie sportowych aut luksusowych.

BMW od zawsze konkurowało z Mercedesem. Nawet reklamy porównawcze naprzemiennie wbijały sobie szpilę raz koncernowi z Bawarii, a raz ze Stuttgartu. Porsche to była inna półka. Podobnie jak Audi. Audi to chyba tylko Polacy stawiają na równi z Mercedesem czy BMW. Dla Niemców jest zdecydowanie niżej, tak jak w ich świadomości Porsche jest ponad tą motoryzacyjną dwójką.

No, ale w dzisiejszych czasach, kiedy w ostatnich 5 latach motoryzacja poczyniła większy postęp niż przez zeszłe 50, wszystko zdaje się zmieniać. Granice też się zacierają. Dlatego BMW wypuszczając nowe M8 Gran Coupe staje w szranki z Porsche Panamerą. I stety lub niestety ma naprawdę dobre karty. Zresztą zobaczcie sami:

Niezła moc: 441 kW, czyli 600 KM, maksymalny moment obrotowy 750 Nm w M8 Gran Copupe, a w M8 Competition Gran Coupe jest jeszcze lepiej: 460 kW (625 KM), maks. moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,5-10,7 l na 100 km.

Do tego wysokoobrotowy silnik V8 M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 l i maksymalnej mocy 460 kW (625 KM). Układ chłodzenia i smarowania przystosowany do jazdy na torach wyścigowych. Sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi przepustnicami zapewnia fenomenalne brzmienie silnika.

Przeniesienie mocy dzięki 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic i napędowi na wszystkie koła M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Wybór trzech trybów: 4WD, 4WD Sport i 2WD z pełnym napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.

Doskonałe osiągi: 0 do 100 km/h w 3,3 s (BMW M8 Gran Coupé) / 3,2 s (BMW M8 Competition Gran Coupé).

Autentyczny charakter sportowego samochodu jest wynikiem rozwoju modeli równolegle z dwudrzwiowymi wariantami BMW M8 i BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych. Intensywne prace konfiguracyjne w ośrodkach testowych Miramas i Arjeplog z precyzyjnym dostrajaniem na Pętli Północnej toru Nürburgring i innych torach wyścigowych zapewniły znane od dawna połączenie drapieżnej dynamiki, zwinności i precyzji.

Charakterystyczny, ekstrawagancki, luksusowy samochód sportowy o wybitnych osiągach. Intensywne wrażenia z jazdy wyczynowym samochodem na wszystkich czterech pełnowymiarowych fotelach. Imponująco komfortowe wsiadanie i wysiadanie, duża przestrzeń na nogi i trzecie tylne miejsce do użytku na krótkich dystansach.

Oryginalna stylistyka karoserii o cechach charakterystycznych dla M: rozstaw osi o 200 mm dłuższy niż w dwudrzwiowych modelach BMW M8, dynamiczna linia dachu, duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy BMW z podwójnymi listwami, skrzela M na błotnikach, tylny spojler i tylny zderzak z elementami dyfuzora i podwójne końcówki rur wydechowych.

Zminimalizowana masa karoserii i układu jezdnego, zoptymalizowana sztywność; karbonowy dach, niski środek ciężkości, szeroki rozstaw kół, precyzyjnie dostrojona aerodynamika.

Układ jezdny M z elektrycznie sterowanymi amortyzatorami, układ kierow­niczy M Servotronic. Układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic.

Zintegrowany układ hamulcowy o zoptymalizowanej dynamice i specjalnej konfiguracji M. Dwa ustawienia czułości pedału: komfortowe i bardziej bezpośrednie.

Nowy przycisk konfiguracji z bezpośrednim dostępem do ustawień silnika, amortyzatorów, układu kierowniczego, M xDrive i układu hamulcowego. Dwie ogólne opcje konfiguracji ustawień kierowcy aktywowane przyciskami M na kierownicy.

Nowy tryb M do indywidualnej konfiguracji działania systemów wspomaga­jących kierowcę oraz ekranu zestawu wskaźników i wyświetlacza Head-Up. Kierowca BMW M8 Competition Gran Coupé ma do dyspozycji tryb ROAD, SPORT i TRACK.

Ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmuje światła laserowe BMW, fotele sportowe M, wyświetlacz Head-Up BMW M, BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym BMW, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania.

BMW M8 Gran Coupe

No i co? Nieźle jest. Skubaniec przy tym wygląda. Coraz ciekawiej się robi na rynku luksusowych aut sportowych. To cacko na rynku będzie dostępne od kwietnia 2020, a BMW M8 Gran Coupé First Edition oferowane jako ekskluzywny model, co oznacza, że wyprodukowana zostanie limitowana liczba egzemplarzy. No bo przecież nie sztuką jest kupić seryjne M8 Gran Coupe, prawda?

BMW M8 Gran Coupe

I wracając do porównań z Panamerą, które już się pojawiają, to ja wolę Panamerę. Chociaż M8 Gran Coupe bym nie pogardził, ale mówimy o tym, co bym wolał. Ale BMW ma fajniejszą apkę mobilną… A to dla mnie istotne.

A czy M8 Gran Coupe będzie tym tytułowym Panamera Killerem? Nie sądzę. Chociaż z pewnością część klientów wybierze BMW zamiast Porsche. Coraz ciaśniej robi się także w tym segmencie, ale dzięki temu, jest czym wybierać.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to