Nową G klasę przed kradzieżą ochroni URBAN GUARD

Mercedes G Klasa to jedno z tych aut, które wciąż jest mocno pożądane przez nabywców. Nawet modele kilku i kilkunastoletnie, o ile nie starsze. Teraz, egzemplarze produkowane od 1 września 2020 r. otrzymają jeszcze bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe. Znajdzie się w nim m.in. szerokokątny kokpit, który będzie standardem odtąd oraz usługa zabezpieczenia auta przed kradzieżą – URBAN GUARD.

Lista nowych funkcjonalności obejmuje program jazdy o nazwie „Desert” (z ang. pustynia). Uruchamiany za pomocą przełącznika trybów jazdy DYNAMIC SELECT zapewnia maksymalną możliwą przyczepność na piaszczystej nawierzchni. Doskonała koordynacja opóźnionej zmiany biegu na wyższy, bezpośredniej reakcji przepustnicy i odpowiednio dostosowanego sterowania ESP jeszcze bardziej ułatwia poruszanie się na przykład po pustyni. Ja wiem, że u nas ich nie ma, ale jak sobie kupicie, to odpowiednią nawierzchnię z pewnością znajdziecie, by poczuć się jak król pustyni. W standardzie dostaniecie też pakiet Parking z kamerą cofania. Niby mała rzecz, a cieszy. W zasadzie – dzisiaj to powinien w standardzie oferować już każdy producent. Niezależnie od modelu.

Aktualizacja objęła również szeroką gamę możliwości personalizacji, dostosowanych do indywidualnych życzeń nabywców. Popularny pakiet Night (termoizolacyjne, przyciemniane szyby i lampy oraz czarne obudowy lusterek i osłona chłodnicy – w kolorze czerni obsydianu metalik) można teraz zamówić niezależnie od wyboru linii AMG oraz pakietu elementów ze stali nierdzewnej.

Mercedes G klasa, URBAN GUARD
Mercedes-Benz G-Class 2020, fot. Mercedes-Benz

W przypadku egzemplarzy Klasy G z matowym lakierem magno, pakiet Night można skonfigurować jako pakiet Night magno – wówczas odpowiednie elementy mają czarny odcień night black magno. Nadal można wybrać pakiet dodatków ze stali nierdzewnej (osłona koła zapasowego, stopnie progowe i listwy progowe oraz osłona krawędzi załadunku), który w przypadku pakietów Night uzupełniają lakierowany pierścień koła zapasowego oraz zewnętrzna listwa ochronna z ozdobną „prążkowaną” wstawką.

Nowe, 20-calowe obręcze z lekkich stopów, z pięcioma podwójnymi ramionami – dostępne wyłącznie dla linii AMG – mają lśniące wykończenie i występują w dwóch wersjach kolorystycznych (czarna lub szarość Himalajów).

Wnętrze – teraz standardowo z szerokokątnym kokpitem

Szerokokątny kokpit należy teraz do standardowego wyposażenia wszystkich egzemplarzy G Klasy, wyznaczając techniczny ton pod względem estetyki. Seryjne jest też bezramkowe lusterko wsteczne, które wcześniej stanowiło element pakietu wykończenia skórą. Wnętrze Klasy G można dodatkowo zmodyfikować, wybierając jeden z pakietów wyposażenia: z przełącznikami sterowania szybami w kolorze srebrnego chromu oraz osłonami przeciwsłonecznymi z mikrofibry DINAMICA. Standardowo na pokładzie są teraz również czarne dywaniki podłogowe, w połączeniu z linią AMG ozdobione logo marki z Affalterbach – czyli te same, które można znaleźć w Mercedesie AMG G 63.

URBAN GUARD ochroni przed kradzieżą G Klasy

Nowe pakiety wyposażenia URBAN GUARD Vehicle Protection i URBAN GUARD Vehicle Protection Plus zapewniają dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą. Zastępują one dotychczasowy system alarmowy, chroniący przed włamaniem i kradzieżą. Ochrona pojazdu URBAN GUARD obejmuje alarm antykradzieżowy, zabezpieczenie przed odholowaniem z wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany pozycji auta, syrenę alarmową, ochronę wnętrza (uruchamianą w przypadku ruchu w kabinie) oraz wykrywanie kradzieży i uszkodzenia zaparkowanego pojazdu, które jest bezpłatne przez 3 lata od aktywacji. Pakiety są oznaczone naklejką URBAN GUARD na przednich bocznych szybach. Pakiet URBAN GUARD Vehicle Protection Plus dodatkowo obejmuje lokalizowanie skradzionego pojazdu. Również ta usługa jest bezpłatna przez 3 lata od aktywacji (tylko z Mercedes me connect); jej dostępność ma ruszyć od czwartego kwartału 2020. Monitorowanie skradzionego pojazdu to jedno, ale znacznie ważniejsze jest, jak zainstalowane urządzenia telematyczne w samochodzie reagują na dość popularne zagłuszarki GPS i czy Mercedes przy tej usłudze współpracuje z policją, bądź ma swoje centrum monitoringu. Jak się dowiem, to dam znać. Póki co polecam Carwatch od Cartrack – ich znam i jestem pewien jakości. Zresztą jedna usługa nie wyklucza drugiej, tak by the way.

Mercedes G klasa
Mercedes-Benz G-Class 2020, fot. Mercedes-Benz

Bogata różnorodność: nowa oferta G manufaktur

Program G manufaktur oferuje niemal nieograniczoną różnorodność opcji personalizacji. Teraz ich gama została dodatkowo poszerzona – na przykład paleta odcieni lakieru udostępnia trzy nowe kolory G manufaktur (klasyczna szarość uni, głęboka zieleń uni oraz niebieski china uni), które nawiązują do słynnych barw nadwozia z 40-letniej historii Klasy G. W nowym pakiecie Night magno program G manufaktur obejmuje kolejne akcenty w kolorze czarnym: pierścień koła zapasowego oraz zderzaki i poszerzenia nadkoli polakierowane na odcień czerń nocy magno. W wybranych krajach w tym samym kolorze dostępne jest również dodatkowe orurowanie.

Program G manufaktur oferuje też ekskluzywne pakiety Night II oraz AMG Night II – każdy w połączeniu ze standardowymi pakietami Night. W ich skład wchodzą: gwiazdy Mercedesa z przodu i z tyłu (w przypadku AMG także napis „AMG” na osłonie chłodnicy), emblematy na błotnikach („V8”/„V8 BITURBO”) oraz oznaczenia modelu z tyłu z wykończeniem w błyszczącej czerni.

I jeszcze jedna nowość: w połączeniu z pakietem Night można osobno zamówić zderzaki i poszerzenia nadkoli oraz dach w kolorze czerni obsydianu metalik. Cała personalizacja G manufaktur niezmiennie odbywa się w ramach procesu produkcyjnego, co oznacza, że samochody mogą być dostarczane bez opóźnień.

G 400 d dostępny bez ograniczeń

I najważniejsze na koniec: wariant G 400 d, wcześniej oferowany w ramach edycji specjalnej, teraz jest dostępny bez ograniczeń i można go swobodnie konfigurować. Najmocniejsze wcielenie rzędowego, 6-cylindrowego silnika wysokoprężnego generuje moc 243 kW (330 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm w zakresie od 1200 do 3200 obr./min, zapewniając imponującą siłę pociągową, nawet w wymagających warunkach terenowych. Jego cena zaczyna się od 538 500 zł, za G 350 d trzeba dać minimum 523 500, a za to, co najlepsze, czyli AMG G 63 – 776 300. Oczywiście cena rośnie wraz z dodatkową konfiguracją.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to