Strona główna BizTech BMW inwestuje 400 milionów euro w iNEXT

BMW inwestuje 400 milionów euro w iNEXT

0

Od elektromobilności nie już odwrotu. Potwierdza to chociażby inwestycja BMW, w ramach której Niemcy pchają ok. 400 milionów euro w produkcję iNEXT w zakładach w Dingolfang. A to nic innego, jak największe zakłady produkcyjne w Europie do montażu samochodów BMW z napędem czysto elektrycznym przeznaczonych do wysoko zautomatyzowanej jazdy.

Przedstawiciele BMW słusznie uważają, że w najbliższych latach na całym świecie nie będzie jednego rozwiązania spełniającego wszystkie oczekiwania klientów w zakresie mobilności. Spodziewają się raczej miksu różnych form napędu, dlatego chcą być przygotowani, by montować na jednej linii produkcyjnej zarówno samochody elektryczne, hybrydy plug-in, jak i modele z silnikami spalinowymi.

Na elektrykach jednak nie koniec. Poprzez obecne inwestycje i prace budowlane, zakłady w Dingolfing przygotowują się nie tylko do przejścia na e-mobilność, ale również do seryjnej produkcji wysoko zautomatyzowanych pojazdów.

Christoph Schröder, nowy szef zakładów w Dingolfing, tak zachwala BMW iNEXT: “To coś więcej niż tylko nowy model. To pionierski samochód w zakresie wielu kluczowych innowacji motoryzacyjnych, zwłaszcza w zakresie jazdy autonomicznej. I prekursor rozwoju tych technologii w nadchodzących latach.

BMW iNEXT

Produkcja BMW iNEXT bardziej skomplikowana

W montażu BMW iNEXT może również oprzeć się na wielu stosowanych już procesach. Nowy model będzie produkowany wydajnie i elastycznie na jednej linii montażowej razem z modelami BMW serii 5, 7 i 8 w jednej z dwóch hal montażowych w Dingolfing. W przypadku samochodów zelektryfikowanych i wysoko zautomatyzowanych, takich jak BMW iNEXT, niektóre prace rozłożone są w procesie produkcyjnym inaczej niż w samochodach z konwencjonalnym napędem. W przypadku samochodów elektrycznych pewne czynności montażu elementów napędowych i osprzętu nie występują. Z kolei w innych obszarach ilość prac jest większa – na przykład na skutek montażu akumulatora i kabli wysokiego napięcia. W wysoko zautomatyzowanych samochodach konieczny jest też montaż dodatkowych czujników, systemów czyszczących i wysokowydajnych komputerów. Należy również zapewnić specjalne stanowiska kontrolne sprawdzające działanie systemów.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version