Strona główna BizTech GreenWay przejmuje Revnet – sieć ładowania samochodów elektrycznych

GreenWay przejmuje Revnet – sieć ładowania samochodów elektrycznych

0

GreenWay przejmując Revnet wzbogacił się aż o 70 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Duża część z nich znajduje się w centrach i galeriach handlowych, czyli jednych z lepszych obecnie lokalizacji pod tego typu inwestycje.

Jak podaje GreenWay, transakcja zakupy sieci Revnet miała miejsce w czerwcu bieżącego roku. W jej efekcie, największy operator sieci ładowania samochodów w Polsce, powiększył swoją liczbę stacji ładowania o kolejnych 70 sztuk. Wszystkie stacje Revnet mają być włączone do sieci i udostępnione w aplikacji GreenWay jeszcze w tym roku. Ze względu na sezon wakacyjny – warto byłoby zrobić to jak najszybciej, pytanie czy jest to jednak wykonalne w tak krótkim czasie.

GreenWay dokonując zakupu Revnet, powiększył swoją sieć o 70 tzw. wolnych stacji, czyli AC o mocy 22 kW, znajdujących się głównie w lokalizacjach miejskich. Z ciekawszych lokalizacji, to przede wszystkim sieć Makro Cash&Carry na terenie całej Polski, warszawska Galeria Mokotów czy Centrum Handlowe Arkadia, gdzie Revnet ma kilka stacji. Jak twierdzi GreenWay, cześć z przejętych stacji AC będzie docelowo wymieniana na szybkie, czyli DC.

GreenWay Revnet
fot. GreenWay

Dla osób związanych z branżą elektromobilności w Polsce smaczku może dodać fakt, iż obecnie stacje Revnet działają jeszcze w aplikacji Elocity, z której korzysta już w Polsce ponad 10 000 kierowców. Czy znikną z niej i będą dostępne jedynie w aplikacji GreenWay? Wszystko na to wskazuje, choć jak wynika z moich rozmów prowadzonych z CEO Elocity, Michałem Baranowskim w ramach programu Naładowani TV, Elocity jeszcze w tym roku chce udostępnić w swojej aplikacji roaming. Oznacza to, że stacje ładowania innych operatorów znajdą się w aplikacji Elocity. Czy Revnet, a w zasadzie GreenWay w niej pozostanie? Dobre pytanie. Póki co – bez odpowiedzi.

Zakup sieci Revnet to efekt inwestycji, którą GreenWay uzyskał w lutym bieżącego roku. Wsparcie na kapitał rozwojowy wyniosło aż 85 milionów euro. Innymi słowy – są pieniądze na realizowanie polityki przejęć na rynku elektromobilności i wiele wskazuje na to, że obecne akwizycja to dopiero początek zakupów. Wartość transakcji nie została ujawniona.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version