Strona główna Transport Ta ciężarówka na wodór będzie miała zasięg 600 km

Ta ciężarówka na wodór będzie miała zasięg 600 km

0

Toyota i Hino Motors pracują nad wielkogabarytową ciężarówką, zasilaną ogniwami paliwowymi. Ma charakteryzować się dużą ładownością i zasięgiem około 600 km. Testy prototypów już za dwa lata – wiosną 2022.

Toyota mocno wierzy w wodór i dlatego już jakiś czas temu informowała, że pracuje nad wielkogabarytową ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Teraz we współpracy z pięcioma innymi japońskimi spółkami (Asahi Group, Hino Motors, Seino Transportation, NEXT Logistic Japan (NLJ) i Yamato Transport) przeprowadzi testy drogowe dużych elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe (FCET). Testy rozpoczną się wiosną 2022 roku i będą polegały na przewożeniu towarów między zakładami i centrami logistycznymi firm, biorących udział w projekcie.

Ich celem będzie przyspieszenie komercyjnego wykorzystywania FCET i popularyzacja wodoru w transporcie. W Japonii transport ciężarowy stanowi około 70 procent łącznej emisji CO2 z pojazdów użytkowych.

Ciężarówka na wodór Toyota

Wodorowa ciężarówka Toyota – zasięg

Wodorowa ciężarówka, którą Toyota opracowuje z myślą o wprowadzeniu na rynek, jest oparta na modelu Hino Profia FR1AWHG. Pojazd ma długość 11 990 mm, szerokość 2 490 mm i wysokość 3 780 mm, a jego maksymalna dopuszczalna masa to 25 ton. Układ napędowy składa się z wodorowych ogniw paliwowych z elektrolitem polimerowym, znanych z Toyoty Mirai – tej samej, którą ostatnio w prezencie otrzymał papież Franciszek, silnika elektrycznego, nowo opracowanych wysokociśnieniowych (700 MPa) zbiorników o dużej pojemności oraz baterii litowo-jonowej. Według wstępnych pomiarów, ciężarówka będzie miała zasięg 600 km na jednym tankowaniu.

Duże ciężarówki FCET używane w transporcie drogowym muszą mieć odpowiedni zasięg i ładowność, a także muszą być w stanie szybko zatankować wodór. Uważa się, że ogniwa paliwowe zasilane wodorem o dużej gęstości energii mogą się okazać najlepszą drogą do elektryfikacji transportu ciężarowego. Celem projektu Toyoty i Hino jest spełnienie wysokich standardów zarówno w zakresie ochrony klimatu, jak i praktyczności w rzeczywistych warunkach, jakie panują w branży logistycznej.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version