Dlaczego sztuczna inteligencja może pomóc sprzedawać dobra luksusowe?

To, że dzisiaj kogoś nie stać na auto za milion złotych, nie oznacza, że nie kupiłby go za 5 lat. Szkoda stracić takiego leada. Sztuczna inteligencja mogłaby o to zadbać…

Niezależnie od tego, czy chodzi o nowego Bentleya, torebki Louis Vuitton, czy zegarki Patek Philippe, przy udziale sztucznej inteligencji i Big Data, a dokładniej predykcji zachowań i możliwości konsumentów odroczonych w czasie, można zwiększyć sprzedaż. A w przypadku dóbr luksusowych, kiedy cena produktów znacznie przekracza możliwości statystycznego Kowalskiego, warto pochylić się nad tym, by o przyszłego klienta zadbać już dzisiaj. Innymi słowy – wyhodować go sobie. I mimo, że określenie to wcale dobrze się nie kojarzy, najlepiej oddaje to, o czym mowa jest poniżej.

Wyhoduj sobie klienta i sprzedaj mu Rolls Royce`a

Dzisiaj, w dobie rozwiniętych narzędzi analitycznych, monitorujących zachowanie użytkowników w sieci, można bez problemu ustalić ich preferencje i wiedzieć o nich niemal wszystko. Z kim rozmawiają, jakie mają kontakty, gdzie bywają, co jedzą, na co wydają. Jeśli dodamy do tego systemy scoringowe, wiemy, ile dany zawodnik ma zobowiązań, jaką pozycję społeczną czy możliwości zakupowe. Z tego typu narzędzi korzystają instytucje finansowe. Oceniają dzisiejsząsytuację. Zdolność kredytowa jest albo jej nie ma. Prosta sprawa.

Jednak ludzie się zmieniają. Kształcą się, zarabiają, doświadczają, zmieniają swe postawy. I właśnie na podstawie obserwacji zachowań oraz aktywności w ostatnim okresie, sztuczna inteligencja może wnioskować, czy jakiś promil osób często oglądający w sieci nowego Rolls Royce Cullinan albo konfigurujący sobie Bentaygę, ma szansę w okresie do 10 lat nabyć tego typu auto.

10 lat to dużo. Można stracić majątek, ale można go też zyskać. A na podstawie profilu zainteresowań oraz aktywności w sieci, da się już wnioskować, którzy ludzie mają szansę na olbrzymi sukces w ciągu 10 lat. To trochę jak z piłkarzami. Skauci są w stanie wielkiego zawodnika zobaczyć już w trampkarzu czy juniorze. A swoją drogą – sztuczna inteligencja na tym polu też zaczyna sobie radzić całkiem nieźle.

Po wyselekcjonowaniu ich, należy zacząć te nieliczne osoby przywiązywać do marki. Zapraszać na eventy, oferować jazdy testowe, dopieszczać, stawiać na równi z dotychczasowymi klientami, by mogli poczuć się jak oni. I jeśli sztuczna inteligencja się nie pomyliła i właściwie wytypowała przyszłych ludzi sukcesu – z pewnością się odwdzięczą i macie klienta. Co więcej, jeśli dzięki obecności na Waszych eventach poznają kogoś i zrobią interes życia – ich wdzięczność będzie dozgonna. Trzeba tylko zacząć tworzyć profile nie tylko obecnych, ale i przyszłych klientów. Żmudne, straszne, ale z pewnością skuteczne i długofalowo opłacalne.

A kupując auta za minimum milion złotych, czymże będzie inwestycja w marketing w jednego człowieka przez okres kilku lat? Promilem tej kwoty. A tak się robi personal selling bazujący na AI.

Autor

Podoba Ci się? Udostępnij innym

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiem, że lubisz o nich czytać

Cleo będzie miała Smart Home

Piosenkarka przed świętami pochwaliła się na swoim profilu na Instagramie, że kontroluje postępy prac w swoim mieszkaniu. Jak wynika z opisu Cleo, nie zabraknie tam elementów inteligentnego domu.

Porno gwiazda Lisa Ann promuje swoją kolekcję butów

Lisa Ann znana z produkcji filmowych przemysłu pornograficznego, postanowiła dalej odcinać kupony od swej popularności, tworząc Lace 1’s – sneakersy reklamowane hasłem: Sexual Superhero Series.

Leo Messi ma swoją linię zegarków w Jacob & Co.

Szwajcarska firma Jacob & Co., z którą w styczniu związał się Leo Messi, rozszerza linię zegarków Epic X Chrono "Messi" o model za 150...

Najnowsze na moim blogu

Ile MINI sprzedało się w Polsce w 2019?

MINI powoli zaczyna zdobywać polski rynek i podbijać serca klientów. Oczywiście to wciąż stosunkowo niszowa marka, jednak jak pokazują statystyki - jej sprzedaż systematycznie rośnie.

Podaruj jej MINI na walentynki. Spokojnie, stać Cię! Gwarantuję

Powoli zbliża się święto wszystkich zakochanych, a także tych, którzy już nie kochają, ale czują, że wypadałoby jej coś kupić i zabrać na jakąś kolację czy coś. I niezależnie od tego, czy wpadliście w sidła miłości, czy pamiętacie to jak przez mgłę, mam dla Was kilka pomysłów, które mogą się nawet całkiem fajnie sprawdzić. Zwłaszcza, że kobiety kochają MINI. Nawet te rozpuszczone jak dziadowskie bicze. No chyba, że Wasza wybranka mocno przybrała na wadze w ostatnim czasie. Wówczas kupcie jej gadżet z Solarisem albo spierdalajcie, póki jeszcze nie jest za późno.

Kamera ze sztuczną inteligencją – w czym pomoże kierowcom?

Wraz z rozwojem technologii w motoryzacji, wzrasta znaczenie kamer, którymi dzisiaj samochód jest naszpikowany niemal tak, jak dziurami ser szwajcarski. A coraz częściej się mówi, że wspomaga je sztuczna inteligencja.