DS7 – pierwszy pojazd z platformą modułową Connected Vehicle

Huawei oraz Groupe PSA zaprezentowały model DS7 – pierwszy pojazd wykorzystujący platformę modułową Connected Vehicle Modular Platform (CVMP). Jest on wyposażony w ekosystem OceanConnect IoT oraz usługi Cloud obsługiwane przez Huawei, zapewniający dostęp do nowych, zintegrowanych usług.

Trwa walka o connected cars. Coraz więcej dostawców technologicznych chce, by koncerny motoryzacyjne wykorzystywały właśnie ich platformy IoT. Takie w swojej ofercie posiada Nokia, Microsoft, Cisco Jasper czy AT&T. Od lipca zeszłego roku do grona firm IoT, z których korzysta branża automotive dołączył Huawei. I jak przystało na Chińczyków – zrobili to z mocnym akcentem. Dogadali się z PSA.

W oparciu o Huawei OceanConnect IoT, Francuzi stworzyli platformę modułową Connected Vehicle Modular Platform (CVMP) dla connected cars, która jest wdrażana razem z usługą Cloud. Pierwszy model, który ma ją posiadać – DS 7 CROSSBACK jest już dostępny w Chinach (na testy w Polsce z pewnością przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać). Dzięki niemu klienci mają dostęp do nowych usług takich jak inteligentna nawigacja, rozpoznawanie głosu (asystenci głosowi coraz bardziej w modzie) oraz portal serwisowy zintegrowany z deską rozdzielczą samochodu. Dostępna będzie także aplikacja mobilna, dająca dostęp do informacji dotyczących eksploatacji pojazdu czy stylu jazdy.

Jak zapewniają dostawcy, nowe funkcje będą regularnie dodawane i co ważne – oferowane będą zarówno klientom indywidualnym, jak i flotom. W przypadku tych drugich dobry sygnał dał Mercedes, udostępniając Mercedes PRO. Kwestią czasu jest, aż pozostali producenci pójdą tą samą drogą. Jednak w przypadku Huawei i PSA posunięto się o krok dalej. Jak wynika z informacji prasowej – dostępne będą również usługi przydatne na przykład dla wypożyczalni samochodów. Pytanie, jak bardzo, gdyż jednolita flota w przypadku rent a carów, to niemal zabójstwo dla wypożyczalni.

DS 7

Huawei Connected Car Solution

Od dawna twierdzę, że integracja samochodu z domem, to kwestia czasu. Wstępne projekty pokazało już BMW, a Huawei zdaje się tylko to potwierdzać. Otóż platforma OceanConnect IoT jest bowiem fundamentem Huawei Connected Car Solution. Pomaga w rozwoju usług connected cars, inteligentnych domów i miast, co znacznie ułatwia użytkownikom codzienne życie. Wszystkie cyfrowe interakcje między samochodem a chmurą są odpowiednio zabezpieczane, a dane klientów i samochodów szyfrowane.

Ciekawe jednak na koniec: Huawei angażuje się w tworzenie otwartej i elastycznej platformy infrastruktury samochodowej, która może być skalowana w celu zarządzania żywotnością pojazdów.

O tym, że wkraczamy właśnie w erę Internet of Cars, świadczą słowa Loen He, Dyrektora Działu Przemysłu Motoryzacyjnego w Huawei Enterprise Business Group, który uważa, że:

kluczem do udanej transformacji cyfrowej wśród producentów aut jest stworzenie cyfrowej chmury obliczeniowej.

W oparciu o taką platformę zarówno producenci, jak i twórcy ekosystemów oraz dostawcy aplikacji, mogą oferować wspólnie wytwarzane produkty i usługi motoryzacyjne w różnych krajach na świecie, a także świadczyć spersonalizowane usługi turystyczne dla właścicieli i użytkowników pojazdów.

Słowa o turystyce świadczą tutaj o jednym. Od wykorzystania motoryzacyjnego Big Data nie ma już odwrotu.

Autor

Podoba Ci się? Udostępnij innym

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiem, że lubisz o nich czytać

Elon Musk proponuje Teslę Monice Lewinsky

Monica Lewinsky napisała wczoraj na Twitterze, że nie może zdecydować się, który samochód wybrać: Teslę czy Subaru. Natychmiast zareagował Elon Musk.

50 Cent nie mógł sprzedać swojego Rolls Royce`a

50 Cent pożalił się na Instagramie, że nie mógł sprzedać swojego Rolls Royce`a. Snopp Dogg komentuje zdjęcie kolegi po fachu.

21 Savage pokazał swoje łóżko gamingowe za 100 000$

Raperzy w USA coraz częściej pokazują technologie. 21 Savage sprawił sobie zakup umożliwiający oddawanie się grom video. Zobaczcie jego łóżko

Cleo będzie miała Smart Home

Piosenkarka przed świętami pochwaliła się na swoim profilu na Instagramie, że kontroluje postępy prac w swoim mieszkaniu. Jak wynika z opisu Cleo, nie zabraknie tam elementów inteligentnego domu.

Najnowsze na blogu

Dzisiaj każdy CEO, CTO, COO, CMO czy CxO powinien mieć swojego copywritera

W dobie "social selling" i coraz silniejszej pozycji marek osobistych, zwłaszcza w biznesie i na LinkedIn, każdy, kto w branży technologicznej chce coś osiągnąć, powinien korzystać z usług profesjonalnego copywritera.

Elon Musk proponuje Teslę Monice Lewinsky

Monica Lewinsky napisała wczoraj na Twitterze, że nie może zdecydować się, który samochód wybrać: Teslę czy Subaru. Natychmiast zareagował Elon Musk.

Volvo chce sprzedawać auta online

Pandemia koronawirusa pokazała, że niemal wszystko można sprzedawać w sieci. Niemożliwe stało się możliwe. Również w branży motoryzacyjnej. A sprzedaż samochodów poprzez internet, to przede wszystkim mniejsze koszty utrzymania salonów samochodowych, ludzi i dystrybucji. Nic więc dziwnego, że Volvo chce, by do 2025 roku połowa jego globalnej sprzedaży odbywała się online.