Gucci już pięć lat temu zaskakiwało swoją aplikacją

Nie da się ukryć, że trend związany ze smart shopping wkracza do branży retail. Inteligentne, bezobsługowe sklepy, które zapoczątkował Amazon, a na polskim podwórku adoptuje eobuwie i Żabka, to ewidentnie przyszłość. Zobaczcie jednak, co pięć lat temu pokazywało już Gucci.

W sieci można trafić na ciekawą prezentację firmy Gucci, w której można zobaczyć, jak w 2014 roku ta mocno pożądana przez co poniektórych marka pracowała nad tym, by wykorzystać w pełni możliwości, jakie daje Internet of Things.

Aplikacja, kody QR, interaktywne lustra, czyli wszystko to, co obecnie jest w sferze pożądania większości marek odzieżowych i, co dzisiaj wciąż traktowane jest jako nie lada innowacje – kilka lat temu zaprezentowało już Gucci.

Wielu marketerów do dzisiaj zastanawia się, w jaki sposób mierzyć efektywność reklam w prasie. A jak się okazuje – jest sposób, by klientów ze świata offline przenieść do online i to wprost do sklepu. Hasło przewodnie tego typu akcji: “pokaż mi wszystkie produkty z reklamy”. Można?

Co więcej – ile razy zdarzyło się Wam zobaczyć w sklepie produkt, który Wam się podobał, ale z różnych przyczyn od ręki go nie kupiliście? Bo za drogi, bo dzisiaj to nie ten dzień, by kupić, bo może kiedy indziej, bo jeszcze coś. Efekt? Wcześniej czy później zapominaliście o nim. A dzięki funkcjonalności Wish List, możecie od ręki umieścić upatrzoną rzecz w swojej liście życzeń. A od sklepu już tylko będzie zależało czy Wam o tym za jakiś czas przypomną razem z bardziej zachęcającą ofertą.

Zresztą popatrzcie sami.

I żeby była jasność. To nie jest żadne rocket science. Tego typu możliwości istnieją dzisiaj w znacznie bardziej rozbudowanej formule. Problem jednak w tym, że nie wszyscy producenci posiadający sklepy, chcą z nich korzystać. Kilka lat temu było głośno o rozwiązaniu Synerise (wówczas jeszcze HG Intelligence), które stworzyli dla Gino Rossi – sam zresztą o tym gdzieś pisałem. Jednak poza wymiarem marketingowym, projekt za bardzo nie przypadł do gustu polskim konsumentom. Być może było za wcześnie. Być może to nie to pokolenie. A być może to po prostu był jeszcze czas i nie miejsce. I wreszcie być może ten czas jest teraz.

Autor

Podoba Ci się? Udostępnij innym

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiem, że lubisz o nich czytać

Cleo będzie miała Smart Home

Piosenkarka przed świętami pochwaliła się na swoim profilu na Instagramie, że kontroluje postępy prac w swoim mieszkaniu. Jak wynika z opisu Cleo, nie zabraknie tam elementów inteligentnego domu.

Porno gwiazda Lisa Ann promuje swoją kolekcję butów

Lisa Ann znana z produkcji filmowych przemysłu pornograficznego, postanowiła dalej odcinać kupony od swej popularności, tworząc Lace 1’s – sneakersy reklamowane hasłem: Sexual Superhero Series.

Leo Messi ma swoją linię zegarków w Jacob & Co.

Szwajcarska firma Jacob & Co., z którą w styczniu związał się Leo Messi, rozszerza linię zegarków Epic X Chrono "Messi" o model za 150...

Najnowsze na moim blogu

Ile MINI sprzedało się w Polsce w 2019?

MINI powoli zaczyna zdobywać polski rynek i podbijać serca klientów. Oczywiście to wciąż stosunkowo niszowa marka, jednak jak pokazują statystyki - jej sprzedaż systematycznie rośnie.

Podaruj jej MINI na walentynki. Spokojnie, stać Cię! Gwarantuję

Powoli zbliża się święto wszystkich zakochanych, a także tych, którzy już nie kochają, ale czują, że wypadałoby jej coś kupić i zabrać na jakąś kolację czy coś. I niezależnie od tego, czy wpadliście w sidła miłości, czy pamiętacie to jak przez mgłę, mam dla Was kilka pomysłów, które mogą się nawet całkiem fajnie sprawdzić. Zwłaszcza, że kobiety kochają MINI. Nawet te rozpuszczone jak dziadowskie bicze. No chyba, że Wasza wybranka mocno przybrała na wadze w ostatnim czasie. Wówczas kupcie jej gadżet z Solarisem albo spierdalajcie, póki jeszcze nie jest za późno.

Kamera ze sztuczną inteligencją – w czym pomoże kierowcom?

Wraz z rozwojem technologii w motoryzacji, wzrasta znaczenie kamer, którymi dzisiaj samochód jest naszpikowany niemal tak, jak dziurami ser szwajcarski. A coraz częściej się mówi, że wspomaga je sztuczna inteligencja.