Gucci już pięć lat temu zaskakiwało swoją aplikacją

Nie da się ukryć, że trend związany ze smart shopping wkracza do branży retail. Inteligentne, bezobsługowe sklepy, które zapoczątkował Amazon, a na polskim podwórku adoptuje eobuwie i Żabka, to ewidentnie przyszłość. Zobaczcie jednak, co pięć lat temu pokazywało już Gucci.

W sieci można trafić na ciekawą prezentację firmy Gucci, w której można zobaczyć, jak w 2014 roku ta mocno pożądana przez co poniektórych marka pracowała nad tym, by wykorzystać w pełni możliwości, jakie daje Internet of Things.

Aplikacja, kody QR, interaktywne lustra, czyli wszystko to, co obecnie jest w sferze pożądania większości marek odzieżowych i, co dzisiaj wciąż traktowane jest jako nie lada innowacje – kilka lat temu zaprezentowało już Gucci.

Wielu marketerów do dzisiaj zastanawia się, w jaki sposób mierzyć efektywność reklam w prasie. A jak się okazuje – jest sposób, by klientów ze świata offline przenieść do online i to wprost do sklepu. Hasło przewodnie tego typu akcji: “pokaż mi wszystkie produkty z reklamy”. Można?

Co więcej – ile razy zdarzyło się Wam zobaczyć w sklepie produkt, który Wam się podobał, ale z różnych przyczyn od ręki go nie kupiliście? Bo za drogi, bo dzisiaj to nie ten dzień, by kupić, bo może kiedy indziej, bo jeszcze coś. Efekt? Wcześniej czy później zapominaliście o nim. A dzięki funkcjonalności Wish List, możecie od ręki umieścić upatrzoną rzecz w swojej liście życzeń. A od sklepu już tylko będzie zależało czy Wam o tym za jakiś czas przypomną razem z bardziej zachęcającą ofertą.

Zresztą popatrzcie sami.

I żeby była jasność. To nie jest żadne rocket science. Tego typu możliwości istnieją dzisiaj w znacznie bardziej rozbudowanej formule. Problem jednak w tym, że nie wszyscy producenci posiadający sklepy, chcą z nich korzystać. Kilka lat temu było głośno o rozwiązaniu Synerise (wówczas jeszcze HG Intelligence), które stworzyli dla Gino Rossi – sam zresztą o tym gdzieś pisałem. Jednak poza wymiarem marketingowym, projekt za bardzo nie przypadł do gustu polskim konsumentom. Być może było za wcześnie. Być może to nie to pokolenie. A być może to po prostu był jeszcze czas i nie miejsce. I wreszcie być może ten czas jest teraz.

Autor

Podoba Ci się? Udostępnij innym

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiem, że lubisz o nich czytać

Cleo będzie miała Smart Home

Piosenkarka przed świętami pochwaliła się na swoim profilu na Instagramie, że kontroluje postępy prac w swoim mieszkaniu. Jak wynika z opisu Cleo, nie zabraknie tam elementów inteligentnego domu.

Porno gwiazda Lisa Ann promuje swoją kolekcję butów

Lisa Ann znana z produkcji filmowych przemysłu pornograficznego, postanowiła dalej odcinać kupony od swej popularności, tworząc Lace 1’s – sneakersy reklamowane hasłem: Sexual Superhero Series.

Leo Messi ma swoją linię zegarków w Jacob & Co.

Szwajcarska firma Jacob & Co., z którą w styczniu związał się Leo Messi, rozszerza linię zegarków Epic X Chrono "Messi" o model za 150...

Najnowsze na moim blogu

Louis Vuitton nie zarobi już na portfelach. Prada też

Gumką recepturką już się banknotów nie związuje. Oczywiście są tacy, którzy to jeszcze robią, ale poza narkobiznesem, większość jednak pójdzie w płatności mobilne. Przynajmniej tak przewiduje EY. A dokładniej, ankietowani przez EY. I ja też tak sądzę, chociaż plik biletów NBP z podobizną Jana III Sobieskiego pachnie zdecydowanie lepiej niż Fucking Fabulous Toma Forda.

Tani lokalizator bagażu w drogiej walizce, czyli zaginął bagaż na lotnisku

Zagubiony bagaż przez linie lotnicze wcześniej czy później może przytrafić się każdemu. Dlatego sprawdźcie w czym przyda się lokalizator bagażu.

Oto królowa connected cars

W lecie tego roku nowa Klasa E w wersji sedan i kombi pojawią się w europejskich salonach. Nieco później karbio i coupe. To, że będzie ładna, niemal pewne, ale ja Wam przybliżę, co czyni ją królową w segmencie connected cars.