Gucci już pięć lat temu zaskakiwało swoją aplikacją

Nie da się ukryć, że trend związany ze smart shopping wkracza do branży retail. Inteligentne, bezobsługowe sklepy, które zapoczątkował Amazon, a na polskim podwórku adoptuje eobuwie i Żabka, to ewidentnie przyszłość. Zobaczcie jednak, co pięć lat temu pokazywało już Gucci.

W sieci można trafić na ciekawą prezentację firmy Gucci, w której można zobaczyć, jak w 2014 roku ta mocno pożądana przez co poniektórych marka pracowała nad tym, by wykorzystać w pełni możliwości, jakie daje Internet of Things.

Aplikacja, kody QR, interaktywne lustra, czyli wszystko to, co obecnie jest w sferze pożądania większości marek odzieżowych i, co dzisiaj wciąż traktowane jest jako nie lada innowacje – kilka lat temu zaprezentowało już Gucci.

Wielu marketerów do dzisiaj zastanawia się, w jaki sposób mierzyć efektywność reklam w prasie. A jak się okazuje – jest sposób, by klientów ze świata offline przenieść do online i to wprost do sklepu. Hasło przewodnie tego typu akcji: “pokaż mi wszystkie produkty z reklamy”. Można?

Co więcej – ile razy zdarzyło się Wam zobaczyć w sklepie produkt, który Wam się podobał, ale z różnych przyczyn od ręki go nie kupiliście? Bo za drogi, bo dzisiaj to nie ten dzień, by kupić, bo może kiedy indziej, bo jeszcze coś. Efekt? Wcześniej czy później zapominaliście o nim. A dzięki funkcjonalności Wish List, możecie od ręki umieścić upatrzoną rzecz w swojej liście życzeń. A od sklepu już tylko będzie zależało czy Wam o tym za jakiś czas przypomną razem z bardziej zachęcającą ofertą.

Zresztą popatrzcie sami.

I żeby była jasność. To nie jest żadne rocket science. Tego typu możliwości istnieją dzisiaj w znacznie bardziej rozbudowanej formule. Problem jednak w tym, że nie wszyscy producenci posiadający sklepy, chcą z nich korzystać. Kilka lat temu było głośno o rozwiązaniu Synerise (wówczas jeszcze HG Intelligence), które stworzyli dla Gino Rossi – sam zresztą o tym gdzieś pisałem. Jednak poza wymiarem marketingowym, projekt za bardzo nie przypadł do gustu polskim konsumentom. Być może było za wcześnie. Być może to nie to pokolenie. A być może to po prostu był jeszcze czas i nie miejsce. I wreszcie być może ten czas jest teraz.

Autor

Podoba Ci się? Udostępnij innym

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiem, że lubisz o nich czytać

Elon Musk proponuje Teslę Monice Lewinsky

Monica Lewinsky napisała wczoraj na Twitterze, że nie może zdecydować się, który samochód wybrać: Teslę czy Subaru. Natychmiast zareagował Elon Musk.

50 Cent nie mógł sprzedać swojego Rolls Royce`a

50 Cent pożalił się na Instagramie, że nie mógł sprzedać swojego Rolls Royce`a. Snopp Dogg komentuje zdjęcie kolegi po fachu.

21 Savage pokazał swoje łóżko gamingowe za 100 000$

Raperzy w USA coraz częściej pokazują technologie. 21 Savage sprawił sobie zakup umożliwiający oddawanie się grom video. Zobaczcie jego łóżko

Cleo będzie miała Smart Home

Piosenkarka przed świętami pochwaliła się na swoim profilu na Instagramie, że kontroluje postępy prac w swoim mieszkaniu. Jak wynika z opisu Cleo, nie zabraknie tam elementów inteligentnego domu.

Najnowsze na blogu

Dzisiaj każdy CEO, CTO, COO, CMO czy CxO powinien mieć swojego copywritera

W dobie "social selling" i coraz silniejszej pozycji marek osobistych, zwłaszcza w biznesie i na LinkedIn, każdy, kto w branży technologicznej chce coś osiągnąć, powinien korzystać z usług profesjonalnego copywritera.

Elon Musk proponuje Teslę Monice Lewinsky

Monica Lewinsky napisała wczoraj na Twitterze, że nie może zdecydować się, który samochód wybrać: Teslę czy Subaru. Natychmiast zareagował Elon Musk.

Volvo chce sprzedawać auta online

Pandemia koronawirusa pokazała, że niemal wszystko można sprzedawać w sieci. Niemożliwe stało się możliwe. Również w branży motoryzacyjnej. A sprzedaż samochodów poprzez internet, to przede wszystkim mniejsze koszty utrzymania salonów samochodowych, ludzi i dystrybucji. Nic więc dziwnego, że Volvo chce, by do 2025 roku połowa jego globalnej sprzedaży odbywała się online.