Huawei oraz Groupe PSA zaprezentowały model DS7 – pierwszy pojazd wykorzystujący platformę modułową Connected Vehicle Modular Platform (CVMP). Jest on wyposażony w ekosystem OceanConnect IoT oraz usługi Cloud obsługiwane przez Huawei, zapewniający dostęp do nowych, zintegrowanych usług.
Trwa walka o connected cars. Coraz więcej dostawców technologicznych chce, by koncerny motoryzacyjne wykorzystywały właśnie ich platformy IoT. Takie w swojej ofercie posiada Nokia, Microsoft, Cisco Jasper czy AT&T. Od lipca zeszłego roku do grona firm IoT, z których korzysta branża automotive dołączył Huawei. I jak przystało na Chińczyków – zrobili to z mocnym akcentem. Dogadali się z PSA.
W oparciu o Huawei OceanConnect IoT, Francuzi stworzyli platformę modułową Connected Vehicle Modular Platform (CVMP) dla connected cars, która jest wdrażana razem z usługą Cloud. Pierwszy model, który ma ją posiadać – DS 7 CROSSBACK jest już dostępny w Chinach (na testy w Polsce z pewnością przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać). Dzięki niemu klienci mają dostęp do nowych usług takich jak inteligentna nawigacja, rozpoznawanie głosu (asystenci głosowi coraz bardziej w modzie) oraz portal serwisowy zintegrowany z deską rozdzielczą samochodu. Dostępna będzie także aplikacja mobilna, dająca dostęp do informacji dotyczących eksploatacji pojazdu czy stylu jazdy.
Jak zapewniają dostawcy, nowe funkcje będą regularnie dodawane i co ważne – oferowane będą zarówno klientom indywidualnym, jak i flotom. W przypadku tych drugich dobry sygnał dał Mercedes, udostępniając Mercedes PRO. Kwestią czasu jest, aż pozostali producenci pójdą tą samą drogą. Jednak w przypadku Huawei i PSA posunięto się o krok dalej. Jak wynika z informacji prasowej – dostępne będą również usługi przydatne na przykład dla wypożyczalni samochodów. Pytanie, jak bardzo, gdyż jednolita flota w przypadku rent a carów, to niemal zabójstwo dla wypożyczalni.
Huawei Connected Car Solution
Od dawna twierdzę, że integracja samochodu z domem, to kwestia czasu. Wstępne projekty pokazało już BMW, a Huawei zdaje się tylko to potwierdzać. Otóż platforma OceanConnect IoT jest bowiem fundamentem Huawei Connected Car Solution. Pomaga w rozwoju usług connected cars, inteligentnych domów i miast, co znacznie ułatwia użytkownikom codzienne życie. Wszystkie cyfrowe interakcje między samochodem a chmurą są odpowiednio zabezpieczane, a dane klientów i samochodów szyfrowane.
Ciekawe jednak na koniec: Huawei angażuje się w tworzenie otwartej i elastycznej platformy infrastruktury samochodowej, która może być skalowana w celu zarządzania żywotnością pojazdów.
O tym, że wkraczamy właśnie w erę Internet of Cars, świadczą słowa Loen He, Dyrektora Działu Przemysłu Motoryzacyjnego w Huawei Enterprise Business Group, który uważa, że:
kluczem do udanej transformacji cyfrowej wśród producentów aut jest stworzenie cyfrowej chmury obliczeniowej.
W oparciu o taką platformę zarówno producenci, jak i twórcy ekosystemów oraz dostawcy aplikacji, mogą oferować wspólnie wytwarzane produkty i usługi motoryzacyjne w różnych krajach na świecie, a także świadczyć spersonalizowane usługi turystyczne dla właścicieli i użytkowników pojazdów.
Słowa o turystyce świadczą tutaj o jednym. Od wykorzystania motoryzacyjnego Big Data nie ma już odwrotu.