Chiński producent samochodów elektrycznych SERES będzie sprzedawał swoje auta m.in. w sklepach Huawei. Bez obaw – tylko w Chinach.
Podczas 19 edycji Shanghai International Automobile Exhibition, SERES i Huawei poinformowali o swojej współpracy. Obie firmy zapowiadają współpracę w zakresie zarówno samej technologii, jak i kanałów sprzedaży. Wszystko po to, by mówiąc wprost – sprzedać jak najwięcej chińskich elektryków. Nowe auto tej marki ma być dostępne od 21 kwietnie 2021 w takich miejscach, jak SERES Experience Center, SERES APP, Huawei Experience Store i Huawei Mall.
SERES Huawei Smart Selection SF5, czyli efekt współpracy tych dwóch firm pozycjonowany jest jako elektryczny SUV. Auto podobno charakteryzuje się technologią zwiększającą zasięg, a także inteligentnym systemem od Huawei, który ma zapewnić lepsze wrażenia z jazdy. W informacji prasowej nie ma jednak szczegółowo opisanej nawet podstawowej funkcjonalności tego systemu, zatem diabli wiedzą, czym Huawei chce zaskoczyć chińskich kierowców samochodów elektrycznych. W każdym razie obie firmy zapowiadają, że pierwsze partie SERES Huawei Smart Selection SF5 dotrą do klientów już w maju.
Ten model współpracy pomiędzy firmą motoryzacyjną i technologiczną jest czymś zupełnie nowym na rynku motoryzacyjnym. Ewidentnie po raz pierwszy samochód elektryczny będzie sprzedawany z wykorzystaniem kanałów sprzedaży jednego z big-techów. Jest to przykład na to, jak długą drogę przeszła motoryzacja, i że dzisiaj to nic innego, jak platformy technologiczne, służące do przemieszczania się z punktu A do punktu B. A współpraca Huawei i SERES jest dowodem na to, że już w najbliższej przyszłości to firmy technologiczne będą decydować o tym, jakim samochodem jeździmy. Idę o zakład, że nasze dzieci przy zakupie nowego samochodu nie będą kierować się już tylko marką, ale także tym, czy system operacyjny w jaki jest wyposażony, lecz tym, czy pasuje do całego ekosystemu innych produktów i usług.