Pojawiły się informacje, z których wynika, że Nissan nawiąże współpracę z Huawei, w wyniku której powstanie inteligentny kokpit do samochodów. Wszystko po to, by opracować rozwiązanie, które zostanie wdrożone w japońskich autach.
W sieci można natrafić na informacje, gdzie w dość szczątkowy sposób mówi się o nawiązaniu współpracy Nissan z Huawei, dzięki której mają zostać opracowane inteligentne kokpity do samochodów produkowanych przez Nissana. W sumie to bardzo dobry ruch Japończyków, bo infotainment czy to w nowym X-Trail, czy nawet w Ariya mógłby być zdecydowanie lepszy, o całej warstwie technologicznej nawet nie wspominając.
W każdym razie, mimo zapowiedzianej współpracy, jak się dalej okazuje, nie będzie ona jednak bezpośrednia pomiędzy dwoma firmami. W imieniu Nissana ma występować Dongfeng Nissan, czyli wspólny projekt chińskiego producenta motoryzacyjnego Dongfeng Motor Group i japońskiego Nissana. Ciekawostką może być fakt, iż pierwsze samochody spod szyldu Dongfeng Nissan z nowym, inteligentnym kokpitem mają zadebiutować już w przyszłym roku. I o ile takie zapowiedzi wygłaszane przez europejskich producentów traktowałbym jako mrzonki i z przymrużeniem oka, tak w przypadku deklaracji Chińczyków, jestem w stanie w to uwierzyć. Oni naprawdę serio traktują przemysł motoryzacyjny, zwłaszcza, że zapowiadane rozwiązanie ma zadebiutować w samochodach przeznaczonych na rynek chiński.
Huawei Harmony OS w samochodach
Jeszcze większą ciekawostką może być fakt, iż jeśli wierzyć doniesieniom z sieci, nowe rozwiązanie Huawei i Nissan ma działać na systemie operacyjnym Huawei Harmony OS. Co to oznacza? Otóż, że Huawei po tym, jak całkiem niedawno pokazał swój własny system operacyjny, dzięki tej współpracy chce sięgnąć po rynek motoryzacyjny, na który zęby ostrzy też sobie Apple i Google. W przypadku giganta z Mountain View, Android Automotive działa już u kilku producentów motoryzacyjnych. Ale patrząc na to, jak motoryzacja się rozwija, zwłaszcza chińska, jest się o co bić.
Targi wciąż mają znaczenie
Mimo, że w Europie rola targów, a zwłaszcza tych motoryzacyjnych, z roku na rok maleje, to powyższy przykład może dowodzić faktu, iż wiele projektów technologicznych ma swoje początki właśnie podczas targów. Ale o co chodzi? Pod koniec kwietnia bieżącego roku, Reuters podał informację, iż podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Pekinie, CEO Nissana – Makoto Uchida, odwiedził stoisko Huawei, na którym mógł zapoznać się z rozwiązaniami Chińczyków dla sektora motoryzacyjnego. Obecnie zarówno dziennikarze, jak i blogerzy zajmujący się chińskim sektorem technologicznym twierdzą, że przytaczana przeze mnie współpraca, to właśnie pokłosie tej wizyty.
Źródło newsa: huaweicentral.com