Bosch wierzy, że mobilność na żądanie to przyszłość tego, jak będziemy poruszać się po mieście. Dlatego już teraz chce ułatwić dostawcom tego typu usług, oferowanie przejazdów.
Do roku 2025 na świecie ma być ponad 2,5 miliona pojazdów typu shuttle service. Transformacja w branży mobilności oznacza wprowadzenie na rynek nowych graczy. To właśnie z ich pomocą Bosch tworzy nowe segmenty działalności. Przedsiębiorstwo obecnie współpracuje z trzema największymi na rynku firmami oferującymi usługi ride-hailing: DiDi, Lyft i Uber, które w sumie obsługują dziennie ponad 50 milionów przejazdów na świecie. Wiodący w Chinach dostawca usług w zakresie mobilności, firma DiDi, wykorzystuje bazujące na chmurze obliczeniowej usługi dla akumulatorów Bosch, które pozwalają wydłużyć żywotność akumulatorów w pojazdach.
W przyszłości tego typu operatorzy usług w zakresie mobilności będą mogli oferować dopasowaną do potrzeb mobilność na żądanie, realizowaną za pośrednictwem specjalnych pojazdów do przewozu osób (shuttles).
Dzięki rozwiązaniom w zakresie elektryfikacji, automatyzacji, integracji w internecie i personalizacji Bosch chce ułatwić tym dostawcom oferowanie usług przewozowych o najwyższym standardzie komfortu i bezpieczeństwa. Bazę dla takich pojazdów do przewozu osób mogą stanowić Rolling Chassis – gotowe do jazdy modułowe platformy z możliwością elastycznej konfiguracji nadwozia. W tym celu Bosch, na początku roku nawiązał współpracę ze specjalistą w dziedzinie nadwozi i motoryzacji, firmą Bentaler. Pierwszym klientem, który wykorzysta Rolling Chassis w swoich własnych pojazdach oraz będzie ich dystrybutorem jest firma Automobil Pininfarina.