MINI powoli zaczyna zdobywać polski rynek i podbijać serca klientów. Oczywiście to wciąż stosunkowo niszowa marka, jednak jak pokazują statystyki – jej sprzedaż systematycznie rośnie.
Ubiegły rok był wyjątkowo udany dla marki MINI. Brytyjski producent po raz kolejny odnotował rekordową liczbę zarejestrowanych samochodów na polskim rynku. Wynik 2 391 rejestracji zapewnił +21% wzrost sprzedaży w stosunku do poprzednich 12 miesięcy. Spośród wszystkich modeli dostępnych w portfolio tej marki z segmentu miejskiej mobilności premium, największym zainteresowaniem klientów cieszył się MINI Countryman (786 rejestracji). Kolejne miejsca zajęły odpowiednio 3-drzwiowy MINI Hatch (493 rejestracje) oraz jego 5-drzwiowy odpowiednik (479 rejestracji).
Mocną pozycję brytyjskiej marki na polskim rynku odzwierciedla również wynik w segmencie samochodów zelektryfikowanych. MINI Countryman Cooper S E ALL, pierwsze seryjnie produkowane MINI umożliwiające bezemisyjną jazdę, już drugi rok z rzędu było najpopularniejszą w Polsce hybrydą typu plug-in, z łączną liczbą 197 zarejestrowanych pojazdów. W tym roku do sprzedaży trafi także w pełni elektryczny model – MINI Cooper SE. Samochód będzie wyposażony w silnik elektryczny o mocy 184 km i akumulator litowo-jonowy zapewniający zasięg od 235 do 270 km.
Ja osobiście zamiast elektrycznego Countrymana wolałbym John Cooper Works GP, który na rynku ma pojawić się dopiero w tym roku. Niestety w limitowanej serii. Tylko 3 000 sztuk. O to co dobre, trzeba walczyć.