Samsung twierdzi, że lubimy jego inteligentne telewizory. W sumie mnie to nie dziwi, bo większość oferowanych w sprzedaży jest już smart. Ale to, co ciekawe, to fakt, że ponad 80 procent jest w końcu podłączana do internetu. I to cieszy. Przynajmniej mnie.
Ja mam nawet czajnik sparowany z apką, więc mnie dominacja smart tv na rynku jakoś specjalnie nie dziwi. Ale ja wiem, że ja to jestem dziwny pod tym względem trochę, żeby nie powiedzieć – zjebany.
W każdym razie z danych firmy badawczej Omdia wynika, że 8 na 10 sprzedawanych na świecie telewizorów to modele Smart TV. Co więcej, dane pokazują także, że udział inteligentnych telewizorów w całkowitej sprzedaży telewizorów wzrósł z 68,3 procent w pierwszym kwartale 2018 r. do 81,2 procent w pierwszym kwartale 2020. Samsung w tym zestawieniu znalazł się na pierwszym miejscu ze wskaźnikiem 93 procent. To pokazuje, kto rządzi na rynku telewizorów.
Podobnie jest też na naszym krajowym rynku. W pierwszej połowie 2020 roku Polacy kupili ćwierć miliona telewizorów koreańskiej marki, z czego 95% było smart. I mimo pandemii, to wynik jest lepszy o ponad 25% w stosunku do poprzedniego. Chociaż może nawet paradoksalnie epidemia koronawirusa temu sprzyja. Bo odizolowani w domu, częściej sięgamy po rozrywkę online. A ta, na dużym ekranie wygląda znacznie lepiej niż na smartfonie czy laptopie.