Smart marketing: nowe technologie będą wspierać sprzedaż

W ciągu niespełna trzech lat w branży marketingowej zaczną być wykorzystywane inteligentne rozwiązania, dzięki którym działania ludzi mające na celu usprawnienie interakcji z odbiorcami przestaną być konieczne. A to wszystko dzięki smart marketing.

Inteligentne technologie to nie tylko automatyzacja powtarzalnych operacji. Wraz z rosnącym zaawansowaniem systemów komputerowych pojawiają się programy zdolne badać, oceniać i podejmować decyzje bez udziału człowieka. Według analityków z firmy Gartner, trend ten obejmie wkrótce branżę marketingową, a inteligentne urządzenia i struktury będą działać w imieniu zarówno sprzedawców, jak i klientów. Narzędzia te będą odpowiedzialne m.in. za gotowe spersonalizowane wiadomości, a miliardy dolarów przeznaczone na zakupy online będą przechodzić przez „ręce” mobilnych asystentów cyfrowych. Dużymi krokami zbliża się świat smart marketing.

Technologie w marketingu staną się wkrótce tak inteligentne, że zaczną wykonywać zadania, które od zawsze wymagały bezpośredniego udziału człowieka – twierdzi Adam Sarner, wiceprezes Gartner for Marketing Leaders.

Co wydarzy się w 2016 r. w marketingu?

1. Automatyzacja contentu (treści) i pozostawanie w kontakcie z odbiorcami w czasie rzeczywistym.

Technologie umożliwiają szybsze tworzenie treści na podstawie lokalizacji czytelnika. Materiały będą miały wyższą jakość oraz będzie je cechować spójność i lepszy dobór formatu przez zautomatyzowanie redaktorów. Już teraz 70 procent marketerów używa silników zautomatyzowanych decyzji w celu przygotowania części treści na swoich stronach internetowych oraz w e-mailach.

2. Asystenci cyfrowi będą w stanie kreować wyjątkowe i zróżnicowane odczucia klientów związane z korzystaniem z produktu lub usługi

Topowe rozwiązania z zakresu asystentów cyfrowych będą obejmować rozpoznawanie twarzy i identyfikację głosową, wykrywanie emocji, przetwarzanie języka naturalnego oraz danych profilu odbiorców. Asystenci będą zdolni do uczenia się dzięki treningowi i każdej interakcji z klientem. W efekcie przysłużą się lepszemu przewidywaniu i realizacji poszczególnych etapów procesu zakupu.

3. Algorytmy zastąpią badania mające na celu lepsze poznanie klienta

Zamiast badań, marketerzy zaczną wykrywać postawy i opinie wyłącznie na podstawie zachowań w sieci, używając w tym celu analiz zachowań społecznych, głosu klientów i neurometryki (badanie częstotliwości fal mózgowych powiązanej z ogólnymi procesami psychologicznymi).

4. Zainteresowanie przeniesie się z aplikacji na mobilną sieć

Marketerzy przesuną uwagę z aplikacji na mobilny internet z powodu rozczarowujących wyników oprogramowania. Ich opracowanie i wdrożenie oznacza wydatki na poziomie od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy dolarów, podczas gdy konsumenci mają tendencję do korzystania z przeglądarek w smartfonach, a nie z aplikacji, podczas wyszukiwania lub zbierania cen o produktach i usługach.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to