Zobacz wnętrze Mercedes EQS

Producenci samochodów zaczynają prześcigać się w tym, jak bardzo nowoczesne i technologiczne będą wnętrza ich aut, szczególnie tych elektrycznych. Mercedes EQS jest tego doskonałym przykładem. Zresztą zobaczcie sami.

Mercedes EQS to bardzo ładne auto, jednak w myśl hasła: „Pokaż kotku, co masz w środku”, dopiero tam zaczyna się prawdziwe piękno, luksus i technologia. Wnętrze, w którym każdy fan technologii będzie czuł się jak ryba w wodzie. Patrząc na te coraz to nowsze projekty motoryzacyjne, po raz pierwszy w życiu zacząłem się zastanawiać, że chciałbym mieć z 10 czy 15 lat mniej, bo to dopiero początek nowej ery motoryzacji.

Same możliwości i funkcjonalność olbrzymiego ekranu MBUX Hyperscreen opisywałem już wcześniej. Dopiero teraz jednak niemiecki producent pokazał, jak on prezentuje się w aucie Mercedes EQS. Jest lepiej niż myślałem. Jest pięknie.

Mercedes EQS, fot. Mercedes-Benz

Mercedes EQS

A dla tych, co nie wiedzą – EQS jest w pełni elektryczną luksusową limuzyną Mercedesa. To także pierwszy model oparty na modułowej architekturze dla elektrycznych aut klasy wyższej i luksusowych. I chociaż Mercedes EQS jest bliskim krewnym nowej Klasy S, powstał na architekturze przeznaczonej dla aut całkowicie elektrycznych. Nowa koncepcja pozwoliła na wdrożenie rygorystycznego tzw. projektowania opartego na celach: łukowaty profil (One bow design) i wysunięta do przodu kabina w połączeniu z krótką partią tylną, podobnie jak w przypadku nadwozia typu fastback, już na pierwszy rzut oka wyraźnie odróżniają EQS-a od samochodów spalinowych.

Mercedes EQS
fot. Mercedes -Benz

15 nowinek technologicznych na temat Mercedes EQS

Dzisiaj trochę faktów z tzw. wiedzy bezużytecznej, ale jeśli chcecie zabłysnąć komentarzem na fejsie, clubhouse, to wrzucam Wam kilkanaście technologicznych nowinek, jakie oferuje Mercedes EQS.Oto one:

1. MBUX Hyperscreen harmonijnie łączy kilka wyświetlaczy, tworząc zakrzywione pasmo ekranów o szerokości ponad 141 centymetrów. Powierzchnia postrzegana przez podróżujących wynosi 2432,11 cm2.

2. Szklana pokrywa MBUX Hyperscreen jest trójwymiarowo zakrzywiona w procesie formowania w temperaturze ok. 650oC. Proces ten pozwala uzyskać pozbawiony zniekształceń widok na całej szerokości pojazdu, niezależnie od promienia szklanej tafli.

3. W zależności od wyposażenie, działanie EQS-a lub otoczenie pojazdu monitoruje nawet 350 czujników – a liczba ta nie obejmuje anten. Czujniki mierzą na przykład odległości, prędkości i przyspieszenia, warunki oświetleniowe, opady i temperaturę, zajętość siedzeń, a także ruchy powiek kierowcy lub język pasażerów.

4. Opcjonalny dźwięk podczas jazdy jest interaktywny – reaguje na kilkanaście różnych parametrów, takich jak położenie pedału przyspieszenia, prędkość czy rekuperacja.

5. W EQS-ie zastosowano ponad 40 nowych wynalazków.

6. Aby dostać się do najważniejszych aplikacji MBUX, użytkownik musi przejść przez zero poziomów menu – dlatego menu nazywa się warstwą zerową.

7. Obszar wyświetlania opcjonalnego, większego head-upa odpowiada ekranowi o przekątnej 77 cali. Jednostka obrazująca składa się matrycy 1,3 miliona pojedynczych luster.

8. Aby zapewnić dotykowe sprzężenie zwrotne podczas obsługi, pod powierzchniami ekranu dotykowego MBUX Hyperscreen umieszczono łącznie 12 siłowników. Jeśli palec dotknie określonych miejsc, wywołują one wyczuwalne wibracje.

9. System dźwięku przestrzennego Burmester® w EQS-ie składa się z 15 głośników o łącznej mocy 710 watów i wytwarza niezwykle wyrazisty, naturalny dźwięk.

10. Specjalna powłoka szklanej tafli MBUX Hyperscreen ułatwia jej czyszczenie. Zakrzywione szkło wyprodukowano ze szczególnie odpornego na zarysowania krzemianu glinu.

11. 8 rdzeni procesora, 24 GB RAM-u i przepustowość pamięci RAM o wartości 46,4 GB na sekundę – to tylko niektóre dane techniczne MBUX.

12. Jasność MBUX Hyperscreen jest dostosowywana do warunków otoczenia na podstawie danych pomiarowych z kamery wielofunkcyjnej i dodatkowego czujnika światła.

13. Zawartość MBUX Hyperscreen po stronie pasażera z przodu można zindywidualizować, korzystając z maksymalnie siedmiu profili.

14. „Hej Mercedes” obsługuje naturalnie formułowane komendy w 27 językach.

15. Bezprzewodowe aktualizacje: aktywacja funkcji pojazdu, takich jak dodatkowe krajobrazy dźwiękowe, dzięki technice WLAN. W rezultacie EQS pozostaje aktualny przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Mercedes EQS
fot. Mercedes-Benz

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to