ReachNow od BMW konkuruje z Uber. W USA

BMW w Seattle rozwaliło system. Od dawna komunikowało, że ich nowa strategia obejmuje hasło ACES (Autonomus, Connected, Electrifield, Shared/Services), ale tym, co wraz ze swoim ReachNow zrobiło w USA, z pewnością zadało cios takiemu gigantowi, jak Uber. Przynajmniej marketingowy.

USA to kolebka sharing economy. Głównie za sprawą Ubera, więc nie ma się co dziwić, że amerykańskie media szeroko komentują krok grupy BMW. O co chodzi? Otóż kilka miesięcy temu, niemiecki gigant, w Stanach oferujący usługi carsharingu pod nazwą ReachNow, zakomunikował połączenie obu usług: carsharingu i przewozu osób. A w zasadzie rozszerzenie dotychczasowej oferty o usługę z kierowcą.

Reach Now

Wanna drive or wanna ride?

ReachNow stało się więc pierwszą na świecie firmą oferującą na szeroką skalę zarówno carsharing, jak i przewozy osób. Oczywiście można powiedzieć, że to trochę naciągane, bo chociażby polski Express, który wypożycza auta na minuty pod marką Traficar, z pewnością oferuje również chauffeur drive. No, ale nie w jednej aplikacji. I nie pod tą samą nazwą. A to właśnie w Seattle zrobili Niemcy. Pięknie prawda? Tak łatwo, można zacząć przywiązywać użytkowników do swoich usług. Po co oddawać część biznesu komu innemu, jeśli samemu można to robić? Potwierdzają to w zasadzie słowa Dr. Simona Broesamle, Chief Customer Officer w Reach Now, który mówi,

że od dawna wiedzieli, iż carsharing nie rozwiązuje wielu potrzeb transportowych w dużych miastach.

W dużych ośrodkach miejskich dominuje transport multimodalny, to oznacza mix różnych sposobów przemieszczania się. Począwszy od środków komunikacji miejskiej, poprzez taxi czy wypożyczanie rowerów. Dlatego połączenie carsharingu i przewozu osób w jednej aplikacji, to dla ReachNow poważny krok w kierunku przyszłości multimodalnej. Trudno się z tym nie zgodzić. Potwierdza to także to, o czym ja sam piszę. Przyszłość producentów samochodów, to nie sprzedaż aut, lecz świadczenie usług w oparciu o produkowane auta. BMW wydaje się to rozumieć znakomicie.

A jeżeli chodzi o sam carsharing, to z kolei Dr. Bernhard Blattel, Vice Prezes Mobility Services BMW Group, powiedział słowa, które powinni sobie wziąć do serca wszyscy dostawcy carsharingu w Polsce. Począwszy od Panka, na 4mobility kończąc:

Dla usług zapewniających mobilność, kluczowym czynnikiem jest liczba jazd, które użytkownik dokonał.

Dlatego właśnie ReachNow jako usługa multimodalna, chce zaoferować swoim klientom jak największy wybór usług transportowych za pośrednictwem jednej aplikacji. Z pewnością zwiększy to lojalność użytkowników, jednak patrząc na rozwój BMW, nie możemy oczekiwać, że na tych dwóch usługach poprzestanie. Przypomnijmy, że wynajmu samochodów uczyło się od innego niemieckiego giganta – firmy Sixt rent a car, przez długie lata tworząc z nim projekt DriveNow.

Na tym nie koniec. Jakiś czas temu pisałem o zupełnie nowym trendzie jakim jest fleet sharing. W Polsce taką usługę świadczy właśnie Express, a w USA to samo robi ReachNow. Swoje usługi oferuje również korporacjom.

Miarą sukcesu w tego typu rozwiązaniach są dwa czynniki skala i cena. Zakładając, że dla klienci ReachNow ceną aż tak bardzo się nie przejmują, zatem wyzwaniem może być skala. Ale każdy, kto wybiera się na podbój Ameryki musi liczyć się z tym, że małym nakładem tego nie zrobi. BMW z pewnością o tym wie.

ReachNow

No cóż, czas na wycieczkę do Seattle.  Do klubu pojechać samemu, a wrócić będąc przywiezionym. I wszystko za pośrednictwem #ReachNow.

Autor

Podoba Ci się? Udostępnij innym

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiem, że lubisz o nich czytać

Elon Musk proponuje Teslę Monice Lewinsky

Monica Lewinsky napisała wczoraj na Twitterze, że nie może zdecydować się, który samochód wybrać: Teslę czy Subaru. Natychmiast zareagował Elon Musk.

50 Cent nie mógł sprzedać swojego Rolls Royce`a

50 Cent pożalił się na Instagramie, że nie mógł sprzedać swojego Rolls Royce`a. Snopp Dogg komentuje zdjęcie kolegi po fachu.

21 Savage pokazał swoje łóżko gamingowe za 100 000$

Raperzy w USA coraz częściej pokazują technologie. 21 Savage sprawił sobie zakup umożliwiający oddawanie się grom video. Zobaczcie jego łóżko

Cleo będzie miała Smart Home

Piosenkarka przed świętami pochwaliła się na swoim profilu na Instagramie, że kontroluje postępy prac w swoim mieszkaniu. Jak wynika z opisu Cleo, nie zabraknie tam elementów inteligentnego domu.

Najnowsze na blogu

Dzisiaj każdy CEO, CTO, COO, CMO czy CxO powinien mieć swojego copywritera

W dobie "social selling" i coraz silniejszej pozycji marek osobistych, zwłaszcza w biznesie i na LinkedIn, każdy, kto w branży technologicznej chce coś osiągnąć, powinien korzystać z usług profesjonalnego copywritera.

Elon Musk proponuje Teslę Monice Lewinsky

Monica Lewinsky napisała wczoraj na Twitterze, że nie może zdecydować się, który samochód wybrać: Teslę czy Subaru. Natychmiast zareagował Elon Musk.

Volvo chce sprzedawać auta online

Pandemia koronawirusa pokazała, że niemal wszystko można sprzedawać w sieci. Niemożliwe stało się możliwe. Również w branży motoryzacyjnej. A sprzedaż samochodów poprzez internet, to przede wszystkim mniejsze koszty utrzymania salonów samochodowych, ludzi i dystrybucji. Nic więc dziwnego, że Volvo chce, by do 2025 roku połowa jego globalnej sprzedaży odbywała się online.