Mercedes G Klasa to jedno z tych aut, które wciąż jest mocno pożądane przez nabywców. Nawet modele kilku i kilkunastoletnie, o ile nie starsze. Teraz, egzemplarze produkowane od 1 września 2020 r. otrzymają jeszcze bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe. Znajdzie się w nim m.in. szerokokątny kokpit, który będzie standardem odtąd oraz usługa zabezpieczenia auta przed kradzieżą – URBAN GUARD.
Lista nowych funkcjonalności obejmuje program jazdy o nazwie „Desert” (z ang. pustynia). Uruchamiany za pomocą przełącznika trybów jazdy DYNAMIC SELECT zapewnia maksymalną możliwą przyczepność na piaszczystej nawierzchni. Doskonała koordynacja opóźnionej zmiany biegu na wyższy, bezpośredniej reakcji przepustnicy i odpowiednio dostosowanego sterowania ESP jeszcze bardziej ułatwia poruszanie się na przykład po pustyni. Ja wiem, że u nas ich nie ma, ale jak sobie kupicie, to odpowiednią nawierzchnię z pewnością znajdziecie, by poczuć się jak król pustyni. W standardzie dostaniecie też pakiet Parking z kamerą cofania. Niby mała rzecz, a cieszy. W zasadzie – dzisiaj to powinien w standardzie oferować już każdy producent. Niezależnie od modelu.
Aktualizacja objęła również szeroką gamę możliwości personalizacji, dostosowanych do indywidualnych życzeń nabywców. Popularny pakiet Night (termoizolacyjne, przyciemniane szyby i lampy oraz czarne obudowy lusterek i osłona chłodnicy – w kolorze czerni obsydianu metalik) można teraz zamówić niezależnie od wyboru linii AMG oraz pakietu elementów ze stali nierdzewnej.
W przypadku egzemplarzy Klasy G z matowym lakierem magno, pakiet Night można skonfigurować jako pakiet Night magno – wówczas odpowiednie elementy mają czarny odcień night black magno. Nadal można wybrać pakiet dodatków ze stali nierdzewnej (osłona koła zapasowego, stopnie progowe i listwy progowe oraz osłona krawędzi załadunku), który w przypadku pakietów Night uzupełniają lakierowany pierścień koła zapasowego oraz zewnętrzna listwa ochronna z ozdobną „prążkowaną” wstawką.
Nowe, 20-calowe obręcze z lekkich stopów, z pięcioma podwójnymi ramionami – dostępne wyłącznie dla linii AMG – mają lśniące wykończenie i występują w dwóch wersjach kolorystycznych (czarna lub szarość Himalajów).
Wnętrze – teraz standardowo z szerokokątnym kokpitem
Szerokokątny kokpit należy teraz do standardowego wyposażenia wszystkich egzemplarzy G Klasy, wyznaczając techniczny ton pod względem estetyki. Seryjne jest też bezramkowe lusterko wsteczne, które wcześniej stanowiło element pakietu wykończenia skórą. Wnętrze Klasy G można dodatkowo zmodyfikować, wybierając jeden z pakietów wyposażenia: z przełącznikami sterowania szybami w kolorze srebrnego chromu oraz osłonami przeciwsłonecznymi z mikrofibry DINAMICA. Standardowo na pokładzie są teraz również czarne dywaniki podłogowe, w połączeniu z linią AMG ozdobione logo marki z Affalterbach – czyli te same, które można znaleźć w Mercedesie AMG G 63.
URBAN GUARD ochroni przed kradzieżą G Klasy
Nowe pakiety wyposażenia URBAN GUARD Vehicle Protection i URBAN GUARD Vehicle Protection Plus zapewniają dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą. Zastępują one dotychczasowy system alarmowy, chroniący przed włamaniem i kradzieżą. Ochrona pojazdu URBAN GUARD obejmuje alarm antykradzieżowy, zabezpieczenie przed odholowaniem z wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany pozycji auta, syrenę alarmową, ochronę wnętrza (uruchamianą w przypadku ruchu w kabinie) oraz wykrywanie kradzieży i uszkodzenia zaparkowanego pojazdu, które jest bezpłatne przez 3 lata od aktywacji. Pakiety są oznaczone naklejką URBAN GUARD na przednich bocznych szybach. Pakiet URBAN GUARD Vehicle Protection Plus dodatkowo obejmuje lokalizowanie skradzionego pojazdu. Również ta usługa jest bezpłatna przez 3 lata od aktywacji (tylko z Mercedes me connect); jej dostępność ma ruszyć od czwartego kwartału 2020. Monitorowanie skradzionego pojazdu to jedno, ale znacznie ważniejsze jest, jak zainstalowane urządzenia telematyczne w samochodzie reagują na dość popularne zagłuszarki GPS i czy Mercedes przy tej usłudze współpracuje z policją, bądź ma swoje centrum monitoringu. Jak się dowiem, to dam znać. Póki co polecam Carwatch od Cartrack – ich znam i jestem pewien jakości. Zresztą jedna usługa nie wyklucza drugiej, tak by the way.
Bogata różnorodność: nowa oferta G manufaktur
Program G manufaktur oferuje niemal nieograniczoną różnorodność opcji personalizacji. Teraz ich gama została dodatkowo poszerzona – na przykład paleta odcieni lakieru udostępnia trzy nowe kolory G manufaktur (klasyczna szarość uni, głęboka zieleń uni oraz niebieski china uni), które nawiązują do słynnych barw nadwozia z 40-letniej historii Klasy G. W nowym pakiecie Night magno program G manufaktur obejmuje kolejne akcenty w kolorze czarnym: pierścień koła zapasowego oraz zderzaki i poszerzenia nadkoli polakierowane na odcień czerń nocy magno. W wybranych krajach w tym samym kolorze dostępne jest również dodatkowe orurowanie.
Program G manufaktur oferuje też ekskluzywne pakiety Night II oraz AMG Night II – każdy w połączeniu ze standardowymi pakietami Night. W ich skład wchodzą: gwiazdy Mercedesa z przodu i z tyłu (w przypadku AMG także napis „AMG” na osłonie chłodnicy), emblematy na błotnikach („V8”/„V8 BITURBO”) oraz oznaczenia modelu z tyłu z wykończeniem w błyszczącej czerni.
I jeszcze jedna nowość: w połączeniu z pakietem Night można osobno zamówić zderzaki i poszerzenia nadkoli oraz dach w kolorze czerni obsydianu metalik. Cała personalizacja G manufaktur niezmiennie odbywa się w ramach procesu produkcyjnego, co oznacza, że samochody mogą być dostarczane bez opóźnień.
G 400 d dostępny bez ograniczeń
I najważniejsze na koniec: wariant G 400 d, wcześniej oferowany w ramach edycji specjalnej, teraz jest dostępny bez ograniczeń i można go swobodnie konfigurować. Najmocniejsze wcielenie rzędowego, 6-cylindrowego silnika wysokoprężnego generuje moc 243 kW (330 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm w zakresie od 1200 do 3200 obr./min, zapewniając imponującą siłę pociągową, nawet w wymagających warunkach terenowych. Jego cena zaczyna się od 538 500 zł, za G 350 d trzeba dać minimum 523 500, a za to, co najlepsze, czyli AMG G 63 – 776 300. Oczywiście cena rośnie wraz z dodatkową konfiguracją.