BMW iX xDrive50 i xDrive40 kompatybilne z 5G

Nie da się ukryć, że auta elektryczne to nasza przyszłość. Znacznie bliższa niż samochody autonomiczne. Ta przyszłość stoi też pod znakiem technologii. W tym 5G. Nic więc dziwnego, że BMW dba o to zawczasu.

Samochody stają się coraz bardziej technologiczne. Już kiedyś chyba napisałem, że moim zdaniem to rozwój elektryków w dużej mierze napędza rozwój connected cars, które stają się swoistymi platformami Internet of Things na czterech kołach. Kolejnym potwierdzeniem mojej tezy są technologie zaimplementowane w BMW iX, którego debiut rynkowy zapowiadany jest na koniec bieżącego roku. W roli głównej wystąpią dwa modele z serii iX. Będą to BMW iX xDrive50 oraz BMW iX xDrive40. Niemiecki producent właśnie to zadeklarował. Oba w pełni elektryczne i o całkiem niezłej mocy – iX xDrive50 – 500KM, a iX xDrive40 – 300 KM.

BMW 5G

BMW iX przystosowane do 5G

BMW informuje, iż w serii iX został po raz pierwszy zastosowany całkowicie nowy moduł technologiczny, odpowiadający między innymi za automatyzację jazdy i usługi cyfrowe. Dzięki niemu moc obliczeniowa przystosowana jest przetwarzania o 20 razy większej liczby danych niż w poprzednich modelach. Pozwala to na przetwarzanie dwukrotnie więcej danych z systemów czujników pojazdu niż dotychczas. Pamiętajmy bowiem o tym, że nowe auta coraz częściej komunikują się z otaczającą je infrastrukturą, zarówno miejską, jak i domową.

BMW 5G

Co więcej, jak powiedział Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój, BMW iX jest kompatybilne z 5G oraz będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy. Taka deklaracja potwierdza tylko fakt, że niemiecki producent poważnie podchodzi do tematu technologii i już prawdopodobnie pracuje nad wieloma rozwiązaniami, które będą możliwe na szerszą skalę, dzięki 5G. I mimo, że wdrażanie tego standardu sieci w Polsce idzie jeszcze stosunkowo powoli, chyba nikt już nie ma złudzeń, że wcześniej czy później to nastąpi. To dobra też informacja dla firmy Ericsson, która dwoi się i troi, by sprzedać operatorom telekomunikacyjnym swoje rozwiązania z zakresu 5G. Słowa Webera powinni sobie do serca wziąć też operatorzy telekomunikacyjni, bo jeśli sprzedaż elektryków nadal będzie rosła, a nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić, to inni producenci samochodów również będą chcieli zaoferować kolejne usługi związane chociażby z częściową autonomicznością. A do tego niezbędna jest szybka łączność, jaką ma zapewnić właśnie 5G. Zależność rozwoju branży motoryzacyjnej od operatorów telekomunikacyjnych chyba jeszcze nigdy dotąd nie była aż tak widoczna.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to