Pandemia koronawirusa to wzmożone wykorzystanie komunikatorów i różnego rodzaju narzędzi do współpracy. Jednym z takich jest Cisco Webex, za pomocą którego w marcu odbyło się 73 miliony spotkań.
Nie wszyscy korzystają z Zoom czy Microsoft Teams. Powody do zadowolenia ma też Cisco, którego rozwiązania Cisco Webex w samym marcu użyło aż 324 miliony użytkowników, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w styczniu. Oznacza to liczbę ponad 240 tysięcy dziennie, a to przekłada się na 4,2 miliona spotkań na dobę.
Siri Srinivasan, dyrektor generalny Cisco Collaboration podkreśla, że zwiększone zainteresowanie jest oczywiście wśród klientów korporacyjnych, ale także wykorzystywane jest do nauki zdalnej czy telemedycyny. A telemedycyna wkroczyła właśnie w największy okres rozwoju, jaki dotychczas mogliśmy zaobserwować. Dzisiaj niemal wszystkie placówki medyczne oferują telekonsultacje. Nie wszystkie jednak korzystają w tym celu z dedykowanych narzędzi czy specjalnie dla nich przygotowanych rozwiązań (serwisów, aplikacji z obsługą wideorozmów).