Nie możesz zalogować się do aplikacji Instagram na swoim telefonie, bo wyskakuje błąd – „Przepraszamy, wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem”? Czy da się go szybko rozwiązać? Opisuję swoją sytuację.
Dwa albo trzy lata temu wystąpił problem z moim kontem na Instagramie. Będąc bardziej precyzyjnym, dotyczyło to jedynie jednego urządzenia, z którego się logowałem – iPhone i co ważne, które było powiązane z Apple ID. Dlaczego? O tym napiszę poniżej. W każdym razie podczas logowania do aplikacji pojawiał się komunikat: „Przepraszamy, wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem”. Nie mogłem się w żaden sposób zalogować, mimo, że już za pośrednictwem przeglądarki internetowej zainstalowanej na tym samym urządzeniu, problemu takiego nie było. Jednak funkcjonalność znacznie uboższa, niż ma to miejsce w przypadku dedykowanej aplikacji. Co z tym zrobić?
Oczywiście po kilkukrotnym restarcie urządzenia, odinstalowaniu i ponownym zainstalowaniu aplikacji, pomocy zacząłem szukać w sieci. Okazało się, że sposobów na poprawę sytuacji jest co najmniej kilka, a problem z komunikatem „Przepraszamy, wystąpił błąd z Twoim zgłoszeniem”, wcale nie jest taki rzadki.
Przepraszamy, wystąpił błąd z Twoim zgłoszeniem – jak do tego doszło?
W moim przypadku błędu logowania do aplikacji upatruję w kilkukrotnym wyłączeniem czasowym i ponownym włączeniem konta. Po którejś z takich operacji, nie mogłem już zalogować się do aplikacji na swoim urządzeniu (iPhone). W sieci można natrafić na teorie, że Instagram automatycznie blokuje adres danego urządzenia, co uniemożliwia zalogowanie się do aplikacji. Ja bym poszedł jednak o krok dalej i w moim przekonaniu, a przynajmniej tak było w przypadku iPhone, nie tyle blokowany jest adres samego urządzenia, lecz nawet powiązane z nim konto w App Store. Skąd taki wniosek? Bo jak na swoim iPhone wylogowałem się ze swojego konta i zalogowałem na innym koncie, a następnie pobrałem aplikację Instagram, wówczas bez problemów mogłem zalogować się do swojego konta IG.
Według najnowszych statystyk, Instagram ma obecnie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Oczywiście dużą część tej liczby stanowią boty, jednak nie łudźcie się, że łatwo będzie Wam uzyskać pomoc od pracowników IG. Pisałem o tym już przy okazji kradzieży konta na Instagramie.
Przepraszamy, wystąpił błąd z Twoim zgłoszeniem – sposoby, by pomóc
Sposobów na to, by szybko i skutecznie usunąć błąd jest jak na lekarstwo. Oczywiście w sieci możemy znaleźć kilka dobrych porad, jednak powiem szczerze – w moim przypadku żadna z nich nie zadziałała i przez co najmniej dwa lata byłem bez dostępu do aplikacji. Zanim zdradzę Wam, co według mnie mi pomogło, choć pewności nie mam, że nie był to zbieg okoliczności, poniżej kilka kroków, które dla świętego spokoju można wykonać. A nóż, widelec pomogą.
Rozwiązanie 1: Usuń i ponownie zainstaluj aplikację
U mnie to nie zadziałało, ale kto wie. Może pomoże. Niewiele czasu zajmuje i łatwe do wykonania. Trzymam kciuki, abyście na tym kroku zakończyli.
Rozwiązanie 2: Tymczasowo wyłącz swoje konto na Instagramie
Znowu u mnie nie zadziałało, ale czytałem komentarze ludzi, którym to ponoć pomogło. Stąd podaję taką informację. Podobno warto kilka godzin wstrzymać się z ponownym włączeniem. Ja wstrzymywałem się nawet kilka dni i dupa.
Rozwiązanie 3: Przywróć ustawienia fabryczne telefonu
Nie wiem, może na innych urządzeniach działa, ale na iPhone z pewnością nie. Powiem więcej, ja nawet w zeszłym roku zmieniłem swojego starego iPhone na nowego 13 Pro i byłem przekonany, że wraz ze zmianą urządzenia, będę wreszcie mógł śmiało korzystać z aplikacji Instagram. Nie chcecie wiedzieć jakie było moje rozczarowanie, jeśli przy pierwszej próbie logowania ujrzałem komunikat – Przepraszamy, wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem.
Rozwiązanie 4: Reset hasła
Podobnie, jak powyżej. Mam wrażenie, że większość tych porad, na które natraficie w sieci są totalnie z dupy i nigdy nikomu nie pomogły. Mnie również. Kompletnie to nic nie daje.
Rozwiązanie 5, czyli co mnie pomogło
Natrafiałem też na sugestie, by połączyć swoje konto na Facebooku z tym na Instagramie, a następnie podczas logowania zamiast wpisywać login i hasło, wybrać opcję logowania za pośrednictwem Facebooka. Zgadnijcie, jaki efekt? „Przepraszamy, wystąpił problem z Twoim zgłoszeniem”. Była też opcja, by powiązać konto na Insta z zupełnie nowym kontem na Facebooku. Jednak ta rekomendacja też do niczego w moim przypadku się nie przydała.
Jak zatem rozwiązałem swój kilkuletni brak możliwości zalogowania przez aplikację? Nie dam sobie ręki za to uciąć, bo być może był to zbieg okoliczności, chociaż po kilku latach śmiem w to wątpić. Ale do brzegu. Powiązałem oba konta: Facebook i Instagram. A następnie zaznaczyłem opcję, by publikowane przeze mnie relacje na Facebooku, były również dostępne na moim koncie na Instagramie. Po kilku dniach zdarzył się cud. Wszystkie powyższe metody próbowałem wcielić w życie wielokrotnie, tzn. powtarzałem je co kilka miesięcy i zawsze z tym samym efektem. Nie pomogła nawet wymiana telefonu na nowy – zatem ten ban na IMEI, jak podają różni specjaliści w internecie to wierutna bzdura. Jestem tego żywym przykładem. Pomogła prozaiczna na pozór rzecz. Powiązanie i kont, a następnie publikacja relacji. Jeśli macie podobny problem jak ja, spróbujcie tego. Dajcie znać w komentarzach albo w wiadomości na Insta czy Wam zadziałało. Sam jestem ciekaw czy to tylko przypadek, czy rzeczywiście jest to dobra metoda.