Cambridge Mobile Telematics poinformował, że Eric Notteau obejmie stanowisko Dyrektora odpowiedzialnego za Hiszpanię i Portugalię. Jest to o tyle istotna informacja, iż jest to trzecie mianowanie w Europie na tak wysokie stanowisko po takich krajach jak Włochy i Francja, czyli krajach, gdzie telematyka w ubezpieczeniach jest szczególnie popularna.
Cambridge Mobile Telematics to amerykański dostawca telematyczny, który od jakiegoś czasu realizuje europejską ekspansję. Firma w dużej mierze współpracuje z ubezpieczycielami, oferując wspólnie programy ubezpieczeniowe oparte o styl jazdy kierowców. W pierwszej kolejności CMT pojawiło się we Francji i we Włoszech, czyli w krajach, w których programy ubezpieczeniowe oparte o telematykę działały już od jakiegoś czasu i spotkały się z przychylnością zarówno ubezpieczycieli, jak i samych kierowców.
W związku z faktem, iż w Hiszpanii nieustannie wzrasta liczba wypadków i kolizji z udziałem kierowców, kraj ten stanowi naturalny krok do dalszej ekspansji. Zwłaszcza, że jak podają statystyki, częstotliwość wypadków, to już 6,9% na pojazd. To dużo, a jeśli dołożymy do tego koszty napraw w starzejącej się floty prawie 33 milionów ubezpieczonych pojazdów, przestaje dziwić fakt, iż ubezpieczyciele szukają rozwiązań, które mogłyby ograniczyć ponoszone przez nich koszty.
Ponad 10-letnie samochody to jednak nie jedyny problem ubezpieczycieli. Okazuje się, że ponad połowa hiszpańskich kierowców twierdzi, że korzysta z telefonu podczas jazdy, co znacznie zwiększa ryzyko wypadku. Dokładając do tego około 8% nieubezpieczonych pojazdów poruszających się po hiszpańskich drogach, robi się duży problem dla ubezpieczycieli. To z kolei stanowi olbrzymią szansę dla firm takich jak Cambridge Mobile Telematics, które mają – wydawać by się mogło – doskonale skrojone programy na takie rynki.
CMT twierdzi, że pomogło kilku ubezpieczycielom w Europie stawić czoła podobnym wyzwaniom. Dostarczając dane w czasie rzeczywistym na temat zachowań kierowców, a także zdarzeń wypadkowych, udało się zmniejszyć częstotliwość roszczeń nawet o 24%, a ryzyko obrażeń związanych z wypadkami o 5,5%. To wszystko w oparciu o platformę DriveWell Fusion.
Dla hiszpańskich ubezpieczycieli możliwość optymalizacji kosztów oraz poprawa nawyków kierowców ma kluczowe znaczenie. Przeprowadzone badania sugerują, że hiszpańscy kierowcy są gotowi na ubezpieczenia oparte o styl jazdy. Co więcej, ponad 90% z nich sprawdza ceny ubezpieczeń online przed podjęciem decyzji. Wiele wskazuje na to, że byliby skłonni skorzystać z programów ubezpieczeniowych typu UBI – usage-based insurance.
I właśnie z tego powodu, na czele hiszpańskiego oddziału stanął Eric Notteau, posiadający 12-letnie doświadczenie w rozwiązaniach typu SaaS, zdobyte m.in. w takich firmach jak Revolut, Santander czy Mercadona. CMT liczy, że jego wiedza z zakresu analizy danych czy technologii okaże się niezwykle pomocna w rozwoju usług Cambridge Mobile Telematics na hiszpańskim i portugalskim rynku.