Bosch wprowadza inteligentny kabel do ładowania aut elektrycznych

Bosch chce upraszczać wszystko. Nawet proces ładowania samochodów elektrycznych. Dlatego wprowadza inteligentny kabel do ładowania aut elektrycznych, którym można naładować samochód zarówno z przysłowiowego gniazdka, jak i stacji ładowania.

Tegoroczne targi IAA w Monachium stoją pod znakiem elektromobilności. Kilka z nich omawiam wraz z Michałem Baranowskim w programie Naładowani TV„, jednak niektórym postanowiłem poświęcić nieco więcej miejsca u siebie na blogu. I tak też jest z kablem do ładowania, który zaprezentował Bosch.

No dobra, ale o co to całe halo? O to, że ten uniwersalny kabel od Boscha nie wymaga tzw. „charging brick” – jak potocznie nazywa się skrzynkę sterującą typu In-Cable Control Box (ICCB). Dzięki temu inteligentny kabel do ładowania aut elektrycznych jest o około 40% lżejszy od innych, czyli waży niecałe trzy kilogramy. Co ważne, dzięki niemu nie ma już potrzeby wożenia ze sobą dwóch kabli, bo został wyposażony w odpowiednie adaptery do wtyczek typu 2 i wtyczek domowych. No i to akurat jest warte uwagi i całkiem fajne rozwiązanie. Trochę już tymi elektrykami pojeździłem, więc wiem, co mówię. Bosch planuje rozpocząć sprzedaż kabla w połowie przyszłego roku. Co prawda natknąłem się już na jednej z grup na fejsie na komentarze, że to żadna nowość, bo ktoś już podobne rozwiązanie sprzedaje. Być może i tak jest. Ale jest to nowość od Boscha, który jak wiemy – obskakuje producentów motoryzacyjnych całą gamą swoich produktów. Teraz dołoży kolejny. I w ten sposób będzie miał piękne pokrycie rynku. Proste? Tak się robi skalę. I Niemcy na tym akurat znają się doskonale.

inteligentny kabel do ładowania aut
fot. Bosch

Jeden kabel do każdego ładowania z mocą do 22 kW

Kabel trójfazowy umożliwia ładowanie tak zwane Mode-2 i Mode-3 prądem zmiennym z mocą do 22 kilowatów. Dzięki Flexible Smart Charging Cable nie ma potrzeby korzystania z wallboxa podczas ładowania w domu. Jak twierdzi Bosch – tego oczekują klienci, którzy jak wynika z badania newmotion EV Driver Survey 2020, głównie ładują swoje auta nocą w domu. Przynajmniej tak właśnie robi 84 procent Europejczyków. Nie wiem, jak to jest w Polsce, bo nie natknąłem się na podobne badanie, ale zakładam, że podobnie.

Technika zintegrowana w każdej wtyczce sprawia, że proces ładowania jest bezpieczny i sprawnie przebiega. Wtyczka typu 2 na końcu kabla od strony pojazdu zawiera komponenty do sterowania i monitorowania mocy ładowania. Znajdująca się z drugiej strony wtyczka domowa z adapterem mieści kontrolę temperatury i wyłącznik różnicowoprądowy. Gwarantuje to, że nawet podczas regularnego ładowania z domowego gniazdka z mocą do 2,3 kW nie dojdzie do przeciążenia ani przegrzania. W razie potrzeby system bezpieczeństwa wyłącza ładowanie, zanim sytuacja stanie się krytyczna.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to