Bosch wprowadza inteligentny kabel do ładowania aut elektrycznych

Bosch chce upraszczać wszystko. Nawet proces ładowania samochodów elektrycznych. Dlatego wprowadza inteligentny kabel do ładowania aut elektrycznych, którym można naładować samochód zarówno z przysłowiowego gniazdka, jak i stacji ładowania.

Tegoroczne targi IAA w Monachium stoją pod znakiem elektromobilności. Kilka z nich omawiam wraz z Michałem Baranowskim w programie Naładowani TV, jednak niektórym postanowiłem poświęcić nieco więcej miejsca u siebie na blogu. I tak też jest z kablem do ładowania, który zaprezentował Bosch.

No dobra, ale o co to całe halo? O to, że ten uniwersalny kabel od Boscha nie wymaga tzw. „charging brick” – jak potocznie nazywa się skrzynkę sterującą typu In-Cable Control Box (ICCB). Dzięki temu inteligentny kabel do ładowania aut elektrycznych jest o około 40% lżejszy od innych, czyli waży niecałe trzy kilogramy. Co ważne, dzięki niemu nie ma już potrzeby wożenia ze sobą dwóch kabli, bo został wyposażony w odpowiednie adaptery do wtyczek typu 2 i wtyczek domowych. No i to akurat jest warte uwagi i całkiem fajne rozwiązanie. Trochę już tymi elektrykami pojeździłem, więc wiem, co mówię. Bosch planuje rozpocząć sprzedaż kabla w połowie przyszłego roku. Co prawda natknąłem się już na jednej z grup na fejsie na komentarze, że to żadna nowość, bo ktoś już podobne rozwiązanie sprzedaje. Być może i tak jest. Ale jest to nowość od Boscha, który jak wiemy – obskakuje producentów motoryzacyjnych całą gamą swoich produktów. Teraz dołoży kolejny. I w ten sposób będzie miał piękne pokrycie rynku. Proste? Tak się robi skalę. I Niemcy na tym akurat znają się doskonale.

inteligentny kabel do ładowania aut
fot. Bosch

Jeden kabel do każdego ładowania z mocą do 22 kW

Kabel trójfazowy umożliwia ładowanie tak zwane Mode-2 i Mode-3 prądem zmiennym z mocą do 22 kilowatów. Dzięki Flexible Smart Charging Cable nie ma potrzeby korzystania z wallboxa podczas ładowania w domu. Jak twierdzi Bosch – tego oczekują klienci, którzy jak wynika z badania newmotion EV Driver Survey 2020, głównie ładują swoje auta nocą w domu. Przynajmniej tak właśnie robi 84 procent Europejczyków. Nie wiem, jak to jest w Polsce, bo nie natknąłem się na podobne badanie, ale zakładam, że podobnie.

Technika zintegrowana w każdej wtyczce sprawia, że proces ładowania jest bezpieczny i sprawnie przebiega. Wtyczka typu 2 na końcu kabla od strony pojazdu zawiera komponenty do sterowania i monitorowania mocy ładowania. Znajdująca się z drugiej strony wtyczka domowa z adapterem mieści kontrolę temperatury i wyłącznik różnicowoprądowy. Gwarantuje to, że nawet podczas regularnego ładowania z domowego gniazdka z mocą do 2,3 kW nie dojdzie do przeciążenia ani przegrzania. W razie potrzeby system bezpieczeństwa wyłącza ładowanie, zanim sytuacja stanie się krytyczna.

Podoba Ci się to, co napisałem? Udostępnij innym, ślicznie proszę :)

Autor

Jestem niezależnym blogerem technologicznym, doradcą ds. technologii, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. #żyjinteligentnie

Jak przystało na zapatrzonego w siebie blogera technologicznego, mam też profil na insta. To nic, że prawie nikt go nie obserwuje, ważne, że mam swoją własną wall of fame, która z czasem przerodzi się w wall of internet of things

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najnowsze na blogu

Chcesz co jakiś czas dostawać najlepsze moje teksty?

Zostaw swój adres, a gwarantuję, że zbytnio spamować Cię nie będę