Konsorcjum Aura Blockchain skupia luksusowe marki, takie jak LVMH, Prada czy Cartier. Teraz dołącza do nich Mercedes-Benz. W efekcie możemy spodziewać się niebawem NFT od Mercedesa.
Mercedes-Benz, jako jedyny producent samochodów dołącza do członków założycieli Konsorcjum Aura Blockchain, skupiającego luksusowe marki. Pozostali członkowie założyciele to LVMH, Prada Group, Cartier (marka firmy Richemont) i OTB Group. Koncepcja współpracy ma opierać się na zasadzie „luksusowe marki dla luksusowych marek”, co w skrócie ma się przełożyć na możliwość użycia przez Mercedes-Benz technologii blockchain i NFT, udostępnianą przez Konsorcjum Aura Blockchain. Dzięki temu Mercedes będzie mógł kreować własne cyfrowe dzieła sztuki w postaci NFT. A jak podaje sam koncern motoryzacyjny – w przyszłości sztuka cyfrowa odegra ważną rolę, ponieważ wpisuje się w strategię MB łączenia produktów fizycznych i cyfrowych.
NFT dla branży motoryzacyjnej
Konsorcjum Aura Blockchain stwarza nowe możliwości wszystkim partnerom. Platforma NFT oferuje elastyczność w dostosowywaniu się do specyficznych potrzeb poszczególnych marek. Konsorcjum Aura Blockchain realizuje długofalową strategię w kierunku metaverse oraz przyśpieszyło swoje działania w opracowywaniu technicznej mapy drogowej, aby objąć nią różne rozwiązania NFT. Dzięki cyfrowemu certyfikatowi autentyczności, dzieła sztuki stają się niepowtarzalne, co nadaje im wartość, jaka w świecie cyfrowym – gdzie często dochodzi do kopiowania treści – bez niego byłaby nieosiągalna. Tworzenie własnych, oryginalnych cyfrowych dzieł sztuki z możliwością wprowadzania ich na rynek w postaci NFT jest niezwykle interesującym obszarem dla designu Mercedes-Benz i otwiera drzwi do całkiem nowej gamy produktów. Doświadczenie cyfrowej sztuki w samochodzie jest kolejnym istotnym krokiem Mercedes-Benz w obszarze UI/UX. Wprowadzenie ekranu MBUX Hyperscreen z jego innowacyjnym bezwarstwowym interfejsem użytkownika (zero layer), stanowiło przełomowy krok pod względem wygody użytkowania – poprzez połączenie użyteczności z najwyższą prostotą obsługi. Grafika oparta na silniku gier komputerowych, zastosowana w jednoczęściowym wyświetlaczu modelu koncepcyjnego VISION EQXX, oferuje wyjątkowe doznania wizualne i dzięki nim przenosi wrażenia użytkownika na nowy poziom. Mercedes-Benz wzbogaca ten aspekt, wprowadzając sztukę cyfrową jako osobisty element zaskoczenia.
W ten sposób Mercedes-Benz kładzie fundamenty pod wejście na szybko rozwijający się rynek NFT. Przystąpienie do Konsorcjum Aura Blockchain przenosi te działania w inny wymiar. W planach są już odpowiednie dropy i aplikacje. Kolejnym strategicznym działaniem firmy będzie wprowadzenie NFT do samochodów i przekształcenie ich w spersonalizowaną, immersyjną przestrzeń sztuki, wzbogaconą światłem i dźwiękiem.
Innymi słowy – teraz będziecie mogli kupić już nie tylko samochód Mercedesa, ale także jego wersję cyfrową w postaci NFT, bądź inne produkty sygnowane tą marką. I o ile dzisiaj dla większości osób może wydawać się to dziwne, daje sobie rękę uciąć, że za kilka lat tak właśnie to będzie wyglądać. Zwłaszcza w obszarze marek motoryzacyjnych z grup premium.