Na kawę do salonu samochodowego

Kiedyś do salonu samochodowego jeździło się po to, by obejrzeć, a w końcu kupić auto. Dziś chodzi się na kawę. Chodzi, a nie jeździ – bo coraz częściej ich lokalizacja mieści się w centrach miast (Volvo Marszałkowska), a nie na obrzeżach.

Zakup auta – proces, który kiedyś wzbudzał znacznie więcej emocji niż obecnie. Nie będę się teraz cofać do czasów głębokiego PRL-u, gdzie poza pięniędzmi, należało być w posiadaniu magicznego talonu, upoważniającego do zakupu wymarzonego 126p, bo ówczesny relikt polskiej motoryzacji do aut z grupy premium miał się jak pięść do oka. Po więcej już cudów, tym razem niemieckiej myśli motoryzacyjnej z segmentu wyższego, można było kilkadziesiąt lat później wybrać się na giełdę do Słomczyna czy jej odpowiedników w całej Polsce.

Tam handel tkwił. I można było kupić wiele innych rzeczy, poza samymi autami. Z czasem niemal wszystko. Począwszy od części aż na telefonach komórkowych kończąc. Kawa tylko była słaba.

A skoro o kawie mowa. Przenieśmy się więc ze Słomczyna do Warszawy roku 2018. Na ulicę Marszałkowską. Bo to tam Volvo otworzyło swój wzorcowy salon. Showroom w zasadzie lepiej brzmi. Jak sami wówczas twierdzili przedstawiciele szwedzkiej marki – to pierwsze tego typu miejsce na świecie. Ale z pewnością nie ostatnie. Zmienia się bowiem model nabywania samochodów. Teraz poza samym wyborem najkorzystniejszej oferty (cena, finansowanie, abonament, usługi dodatkowe itd.), liczy się także możliwość obcowania z marką.

Jutro kawa w centrum?

Gdzie?

W Volvo

Jeszcze do niedawna nikomu nie przyszłoby do głowy, by umawiać się na kawę w salonie samochodowym. Ale czasy się zmieniają. A marki motoryzacyjne zaczynają to dostrzegać. Wiedzą, że aby sprzedawać więcej, muszą być obecne również w życiu towarzysko-biznesowym swoich klientów. Dlatego koncepcja miejsca do spotkań, w którym będą odbywać się różnego rodzaju wydarzenia kulturalne, a przy okazji w każdej chwili będzie można zobaczyć najnowsze modele aut – to nie ma co ukrywać – świetny pomysł. Tak się robi teraz marketing.

Dodam, że w dobie możliwości, jakie oferuje Internet of Things, poza samym oglądaniem samochodów i rozmową z konsultantami, możliwe jest korzystanie z takich rozwiązań jak wirtualna rzeczywistość. Po co? Po to, żeby poczuć się jak w swoim własnym Volvo jeszcze przed jego zakupem. A tego typu zabiegi stosowali już kilkadziesiąt lat temu sprzedawcy samochodów w USA. Niestety okularów VR nie mieli do dyspozycji. Wsadzali zatem potencjalnych klientów do samochodów i kazali im jeździć. Jeździć tyle, by nie chcieli z nich wychodzić. Przed zakupem oczywiście. Brawo za pomysł Volvo!

Volvo Marszałkowska
SK:, , fot. Piętka Mieszko/AKPAfot. materiały prasowe Volvo – SK:, , fot. Piętka Mieszko/AKPA

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Paweł Kacperek
Video thumbnail
Większość klientów przychodzi pogadać - Wiktoria Borkowska wywiad
39:22
Video thumbnail
Przejechałem ponad 1300 km elektrycznym Ssangyong Torres EVX / KGM Torres EVX
10:56
Video thumbnail
Technologie w restauracji McDonald`s - Bogusław Maziarz I TechTalks #3
27:37
Video thumbnail
Urządzenia monitorujące nasze zdrowie. Co nas czeka w przyszłości? TechTalks #2
16:22
Video thumbnail
Mentzen i bitcoiny, Shanmu S1 zaanalizuje mocz w domu, pływający samochód BYD #TechFlash 14
19:00
Video thumbnail
Opaska dla seniora: Locon Life Plus - najlepszy prezent dla rodziców #techgadżety
10:50
Video thumbnail
Ania Mucha o Rodzina Apple; Nissan Concept 20-23; Molecule.one; wideorejestratory MIO #TechFlash 13
12:23
Video thumbnail
Nieautoryzowany Starlink na okręcie wojennym USS Manchester - TechTalks #1 I Tech Commentary
08:58
Video thumbnail
AI wykryje uraz ścięgna, autonomiczny sklep Auchan GO, atak hakerski w Olsztynie #TechFlash 12
13:17
Video thumbnail
Opaska medyczna TeltoHeart, smart kosz na śmieci z Polski, AI w Nissan Yokohama Lab #TechFlash 11
12:33
Video thumbnail
Elektryczny traktor ogrodowy, teleopieka dla seniorów, roboty mobilne AMR #TECHflash 10
12:28
Video thumbnail
Technologiczne lotnisko; czajnik Xiaomi wie, kiedy się zepsuć; czujniki IoT w hulajkach #TECHFlash 9
10:31
Video thumbnail
The ICON - łódź BMW, XRAI GLASS - okulary dla niesłyszących, Toyoty w kopalni #TechFlash 8
13:38
Video thumbnail
Mobilny skaner uzębienia; wpływ AI na rynek pracy; Jeep Grand Cherokee V - #TechFlash 6
11:28
Video thumbnail
Co zabrać ze sobą na plażę? 12 technologicznych gadżetów #techgadżety
13:30
Video thumbnail
AI przewidzi raka trzustki; wirtualne laboratoria dla szkół; zegarek Suunto Vertical dla aktywnych
07:21
Video thumbnail
Samochody elektryczne, które lubi Niko 🚘🔋
11:53
Video thumbnail
Roboty: gdzie mają już zastosowanie? Medycyna, straż pożarna, fabryki, a nawet.... życie osobiste
12:22
Video thumbnail
CUPRA Tavascan, wojskowy neutralizator dronów i osiedle zaprojektowane przez AI
16:48
Video thumbnail
Zawody przyszłości; Merkury 2.0 - komunikator dla Wojska Polskiego; elektryczny rower cargo
16:45
Video thumbnail
Latający samochód XPeng; zautomatyzowane parkowanie od Bosch; Dom Zmienny
14:32

Zerknij też na to