Na elektrykach świat się nie kończy. Właśnie udowadnia to Porsche, oznajmiając powrót do modelu Cayenne GTS silnika V8.
Zarówno w Cayenne GTS, jak i Cayenne GTS Coupe, dotychczasowy 3,6-litrowy silnik biturbo V6, zastąpiono czterolitrowym V8 o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm.
Co nowego w nowym V8?
Opracowany przez Porsche 4-litrowy silnik V8 biturbo z flagowego Cayenne sprawia, że nowe Cayenne GTS oferuje teraz o 14 kW (20 KM) i 20 Nm więcej od swojego poprzednika. Skutkuje to znacznie lepszymi osiągami, również w przypadku nowego Cayenne GTS Coupe: standardowo sprint od zera do setki trwa teraz o 0,6 sekundy krócej niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h. Jednocześnie istotny nacisk położono na kwestie efektywności. Swój wkład mają tu m.in. optymalnie dobrana 8-biegowa przekładnia automatyczna Tiptronic S, adaptacyjne sterowanie pracą cylindrów, bezpośredni wtrysk benzyny z centralnie umieszczonym wtryskiwaczem oraz inteligentnie zaprojektowany system zarządzania ciepłem. Spalanie: od 11,2 do 11,4 l/100 km.
Obniżone o 20 mm zawieszenie z dynamiczną kontrolą tłumienia
Konfiguracja podwozia nowych wariantów Cayenne GTS stwarza idealne warunki dla zapewnienia niezrównanej dynamiki poprzecznej. Standardowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami ma o 20 mm zmniejszony prześwit i obejmuje aktywną, wyjątkowo sportowo zestrojoną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). W połączeniu ze standardowymi 21-calowymi obręczami RS Spyder Design oraz dużymi, żeliwnymi hamulcami (tarcze 390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu) z czerwonymi zaciskami nowe warianty Cayenne GTS wprowadzają do świata SUV-ów zwinność i spontaniczność prawdziwych aut sportowych. Na życzenie wytracanie prędkości można zoptymalizować za sprawą hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu albo układu hamulcowego Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Lista dodatków obejmuje też trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Pakiet Sport Design i charakterystyczne akcenty GTS w standardzie
Standardowy pakiet Sport Design – w połączeniu z licznymi akcentami w kolorze czarnym – zapewnia wyjątkowy i ekskluzywny wygląd. Nowe warianty Cayenne GTS są standardowo wyposażone w czarne 21-calowe obręcze RS Spyder Design z satynowym wykończeniem. Kolor czarny mają też przednie wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki sportowego układu wydechowego oraz oznaczenie modelu i napis „PORSCHE” z tyłu. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.
Sportową, a jednocześnie elegancką charakterystykę Cayenne GTS można zobaczyć i poczuć także w kabinie – to zasługa wysokogatunkowych materiałów, takich jak Alcantara® na podsufitce, środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach drzwi i w konsoli środkowej, a także ciemne szczotkowane aluminium. Standardowo montowane sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną, zarezerwowane wyłącznie dla nowych wariantów GTS, z uwagi na wydatniejsze boczki zapewniają optymalne podparcie przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Na drzwiach, osłonach progów, obrotomierzu i zagłówkach znalazło się logo „GTS”. Do licznych opcji personalizacji należy pakiet wykończenia wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami w kolorze Carmine Red lub Crayon w przypadku elementów takich jak ozdobne przeszycia.
Porsche Cayenne GTS – cena
Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać; pierwsze samochody będą dostępne u dealerów od początku lipca 2020 r. Ceny Cayenne GTS startują od 560 tys. zł, a Cayenne GTS Coupé – od 590 tys. zł.