Ta ciężarówka na wodór będzie miała zasięg 600 km

Toyota i Hino Motors pracują nad wielkogabarytową ciężarówką, zasilaną ogniwami paliwowymi. Ma charakteryzować się dużą ładownością i zasięgiem około 600 km. Testy prototypów już za dwa lata – wiosną 2022.

Toyota mocno wierzy w wodór i dlatego już jakiś czas temu informowała, że pracuje nad wielkogabarytową ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Teraz we współpracy z pięcioma innymi japońskimi spółkami (Asahi Group, Hino Motors, Seino Transportation, NEXT Logistic Japan (NLJ) i Yamato Transport) przeprowadzi testy drogowe dużych elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe (FCET). Testy rozpoczną się wiosną 2022 roku i będą polegały na przewożeniu towarów między zakładami i centrami logistycznymi firm, biorących udział w projekcie.

Ich celem będzie przyspieszenie komercyjnego wykorzystywania FCET i popularyzacja wodoru w transporcie. W Japonii transport ciężarowy stanowi około 70 procent łącznej emisji CO2 z pojazdów użytkowych.

Ciężarówka na wodór Toyota

Wodorowa ciężarówka Toyota – zasięg

Wodorowa ciężarówka, którą Toyota opracowuje z myślą o wprowadzeniu na rynek, jest oparta na modelu Hino Profia FR1AWHG. Pojazd ma długość 11 990 mm, szerokość 2 490 mm i wysokość 3 780 mm, a jego maksymalna dopuszczalna masa to 25 ton. Układ napędowy składa się z wodorowych ogniw paliwowych z elektrolitem polimerowym, znanych z Toyoty Mirai – tej samej, którą ostatnio w prezencie otrzymał papież Franciszek, silnika elektrycznego, nowo opracowanych wysokociśnieniowych (700 MPa) zbiorników o dużej pojemności oraz baterii litowo-jonowej. Według wstępnych pomiarów, ciężarówka będzie miała zasięg 600 km na jednym tankowaniu.

Duże ciężarówki FCET używane w transporcie drogowym muszą mieć odpowiedni zasięg i ładowność, a także muszą być w stanie szybko zatankować wodór. Uważa się, że ogniwa paliwowe zasilane wodorem o dużej gęstości energii mogą się okazać najlepszą drogą do elektryfikacji transportu ciężarowego. Celem projektu Toyoty i Hino jest spełnienie wysokich standardów zarówno w zakresie ochrony klimatu, jak i praktyczności w rzeczywistych warunkach, jakie panują w branży logistycznej.

Podoba Ci się to, co napisałem? Zostaw mi napiwek 😁




Autor

Jestem niezależnym blogerem technologicznym, doradcą ds. technologii, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu widzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;)

Zerknij też na to

Chcesz co jakiś czas dostawać najlepsze moje teksty?

Zostaw swój adres, a gwarantuję, że zbytnio spamować Cię nie będę