Bosch Engineering i Kanus Tabbert prezentują inteligentny system elektryczny 48 V do przyczep kempingowych. Ma on zapewnić większą elastyczność i niezależność, jeśli chodzi o zasilanie w energię, zarówno podczas podróży, jak i w miejscu wypoczywania.
System 48-woltowy obejmuje m.in. elektryfikowaną oś oraz czujniki i akumulatory litowo-jonowe Bosch, umożliwiając wytwarzanie energii elektrycznej niezależnie od pojazdu ciągnącego. W trybie generatora e-maszyny 48 V oferowanej przez Bosch, akumulatory można ładować podczas podróży, a także poprzez rekuperację energii podczas hamowania. Tak zgromadzona energia może być wykorzystana przez różne odbiorniki wewnątrz przyczepy lub zamieniana na siłę napędową. Skalowalność zainstalowanych stacjonarnych akumulatorów 48 V (od jednego do ośmiu) zapewnia maksymalną elastyczność w zależności od potrzeb. Ta niezależna koncepcja może być również rozszerzona o przenośne akumulatory 48 V, które można praktycznie ładować z gniazdka zasilania w przyczepie kempingowej, a nawet w domu.
W systemie jest również zintegrowana funkcja manewrowania, która ma ułatwiać obsługę przyczepy kempingowej. Za pomocą aplikacji można łatwo i wygodnie manewrować przyczepą w celu zaparkowania przy domu czy na kempingu. Ponado jednostka Connectivity Unit stanowi podstawę usług cyfrowych, takich jak regulacja ustawień rekuperacji (hamowania regeneracyjnego), z których można korzystać podczas podróży za pośrednictwem urządzenia mobilnego.
Energia z hamowania zapewni działanie ekspresu do kawy
Energia kinetyczna generowana podczas hamowania jest przekształcana z powrotem w energię elektryczną. Tak odzyskana energia jest magazynowana w akumulatorach i dostępna dla takich odbiorników wewnątrz przyczepy kempingowej jak chłodziarka, klimatyzacja lub ekspres do kawy.