Internet of Things nie jest jedynie domeną firm technologicznych. Dzisiaj w zasadzie każdy podmiot gospodarczy powinien poddać się transformacji cyfrowej i próbować przekształcać swoje produkty czy usługi na bardziej technologiczne. Dotyka to także producentów środków transportu. Dobrym przykładem jest Scania, która tworzy właśnie specjalną przestrzeń – Scania Future Room, gdzie badacze, pisarze czy futuryści będą wymieniać się swoimi pomysłami i wizjami. Być może któreś z nich zostaną nawet zrealizowane.
Ideę projektu Scania Future Room doskonale obrazuje poniższe wideo:
Poprzez projekty, jak Scania Future Room, producent samochodów ciężarowych chce pochwalić się swoją wizją zrównoważonego transportu przyszłości, a zarazem pokazać, że jest mocno innowacyjną firmą, która trzyma rękę na technologicznym pulsie. Nie da się ukryć, iż jest to zabieg mocno marketingowy, co potwierdzają słowa szefa marketingu w Scania, który mówi, że celem projektu jest, by więcej ludzi było ciekawych tego, co oferuje Scania. Zarówno wśród obecnych i potencjalnych klientów, jak i tych, którzy dopiero na klientów mogą wyrosnąć. Gratuluję takiego podejścia i żałuję, że nie wszyscy jeszcze w ten sposób myślą.
Od lat powtarzam, że na rynku można wyróżniać się również technologicznie. Scania jest tego dowodem, jakby ich ludzie od marketingu czytali mojego bloga 😉 W każdym razie od Internet of Things nie ma już odwrotu. Nawet w branży TSL – transport, spedycja, logistyka.