BMW zbuduje nowe centrum testowania baterii do samochodów

Centrum testowania baterii do samochodów elektrycznych ma powstać w niemieckim Wackersdorf. BMW do 2026 roku zainwestuje ponad 100 milionów euro w nowy zakład w Górnym Palatynacie.

BMW poinformowało o swoim zaangażowaniu w centrum testowania baterii do samochodów elektrycznych, które zostanie zintegrowane z istniejącymi strukturami budowlanymi zakładu w Wackersdorf w Górnym Palatynacie. Pierwsze efekty działań rozwojowych BMW w dziedzinie akumulatorów wysokonapięciowych zostaną uruchomione już w połowie 2024 roku.

Według BMW, centrum w Wackersdorf ma stać się głównym czynnikiem ułatwiającym transformację w kierunku elektromobilności. Co więcej, ma stać się kolejnym głównym obszarem działalności całego zakładu obok zaopatrywania zagranicznych zakładów grupy, produkcji kokpitów czy produkcji drzwi do modeli Rolls-Royce`a.

Centrum testowania baterii w Wackersdorf

Obecnie w Wackersdorf trwają już prace konstrukcyjne, a połowie 2024 roku, wraz z oddaniem do użytku pierwszej sekcji, uruchomione zostaną tak zwane „testery baterii”. Z zewnątrz przypominają one duże, raczej niepozorne lodówki – jednak wewnątrz wykorzystują najnowocześniejsze technologie. Tutaj ogniwa baterii będą testowane przez całą dobę, na wczesnym etapie ich rozwoju. Zasadniczo wydajność elektryczna poszczególnych ogniw baterii jest określana podczas ładowania i rozładowywania w różnych warunkach. Pozwala to na symulację przypadków użycia, które będą istotne dla klientów w późniejszym czasie, na długo zanim opracowywany pojazd wjedzie na drogę. Początkowo możliwe będzie równoległe testowanie kilkuset ogniw akumulatora. Po zakończeniu rozbudowy wydajność testowania osiągnie kilka tysięcy.

W końcowej fazie, począwszy od 2025 roku, centrum testowe będzie również wykorzystywane do walidacji pojazdów akumulatorowo-elektrycznych BMW przed oficjalnym uruchomieniem produkcji seryjnej. Obejmuje to poddawania akumulatorów testom wibracyjnym i wstrząsowym, na przykład przy użyciu tak zwanych „wstrząsarek” – wysoce złożonych urządzeń testujących, których obecnie jest tylko kilka w całej Europie. Złożone wzorce jazdy, w tym cykle ładowania i rozładowywania, można również symulować w testach wytrzymałościowych. Testy takie są niezbędne do homologacji typu pojazdów elektrycznych. W niektórych przypadkach konieczne jest również przeprowadzenie testów specyficznych dla danego kraju. Zdolność do przeprowadzania takich testów na wolnym rynku jest obecnie ograniczona – dlatego BMW Group tworzy własne możliwości dzięki nowemu centrum testowania akumulatorów w Wackersdorf.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to