Porsche poinformowało o aktualizacji swojego systemu infotainment PCM. Oprócz natywnej integracji ze Spotify, nawigacja w Porsche będzie jeszcze optymalniej wytyczała trasę dla modeli elektrycznych, uwzględniając szybkie stacje ładowania znajdujące się przy wytyczanej trasie.
Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), czyli systemu multimedialnego dostępnego w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań. Wśród nich znalazła się natywna integracja ze Spotify, odświeżony interfejs, dodatkowo zoptymalizowane sterowanie głosowe, bezprzewodowe połączenie Android Auto i to, co szczególnie ważne dla kierowców samochodów elektrycznych – lepsze planowanie przerw w trasie na ładowanie, co ma zapewnić nawigacja w Porsche.
Nawigacja Porsche – lepsze algorytmy Planera ładowania
Fakt, że od elektromobilności nie ma już odwrotu, potwierdzają kolejne ruchy dużych koncernów moto. I nie mam tu na myśli kolejnych zapowiedzi produkcji tylko elektryków, czy prezentacje nowych konceptów i modeli, tylko nawet takie działania, jak to, które właśnie zakomunikowało Porsche. Wiedząc, że w przypadku samochodów elektrycznych kluczowe znaczenie ma skuteczne zaplanowanie trasy przejazdu, producent dopracował obliczanie sesji ładowania w Planerze ładowania. Pamiętajmy przy tym, że Planer ładowania Porsche nie jest dostępny w każdym kraju, a jeśli nawet jest, to nie zawsze zawiera bazę wszystkich dostępnych stacji ładowania.
Wracając jednak do samego Planera ładowania, to został on tak zoptymalizowany, by algorytm odpowiedzialny za planowanie trasy przejazdu, nadawał większy priorytet stacjom, które oferują wyższą moc. Podobno zmiany te wprowadzono bazując na opiniach klientów. Szczerze – to trochę średnio chce mi się w to wierzyć, natomiast uważam, że sam pomysł wcale głupi nie jest. Dodatkowo przy obliczaniu całkowitego czasu jazdy Planer ładowania uwzględnia teraz czas potrzebny na rozpoczęcie oraz zakończenie procesu ładowania na stacji. W sumie zabiegi te sprawią, że ładowanie staje się jeszcze bardziej przyjazne i przewidywalne, co jest szczególnie istotne w przypadku długich tras.
Porsche podaje, że aby uzyskać lepszy ogląd sytuacji, wprowadzono też funkcję dynamicznego powiększania stacji na mapie w trakcie podróży. Nawigacja w Porsche pokazuje wszystkie dostępne możliwości ładowania w bezpośrednim sąsiedztwie – łącznie z tymi, które są aktualnie używane. W szerszym widoku wyświetlacz ogranicza się tylko do stacji szybkiego ładowania. Nowy filtr umożliwia sortowanie punktów według mocy ładowania. Ponadto system nawigacji PCM 6.0 oferuje zmodyfikowane monitorowanie trasy, pozwalające indywidualnie wyświetlać lub ukrywać istotne zdarzenia podczas podróży.
Producent podaje, że nowe funkcje, w tym opisywana przeze mnie nawigacja w Porsche, są już standardem w każdym nowo skonfigurowanym Porsche 911, Taycan, Cayenne i Panamera. Dokładny zakres funkcji zależy od wyposażenia oraz typu zespołu napędowego samochodu.