Powstanie ich tylko 3000. MINI John Cooper Works GP

Być jednym z trzech tysięcy szczęśliwców i poczuć się jak bohaterowie “Włoskiej roboty” zasuwający miniakami po Wenecji? Z tą tylko różnicą, że Mark Wahlberg gnał nim po kanałach, schodach i uliczkach w 2003 roku, a obecnie mamy 2019. Trochę się od tego czasu zmieniło. A na pewno zmieniło się MINI w wersji John Cooper Works GP. Zresztą zobaczcie sami.

5.2 do setki i ponad 305 KM w 2-litrowym silniku. To tak w skrócie. Najszybsze MINI w historii. Teraz będzie o pięknie i technologiach w tej limitowanej edycji. No chyba, że jesteście w LA na Auto Show, to już go widzieliście i czytać nie musicie.

Płaski przód z szerokim rozstawem kół, duży pas przedni, rozszerzone nadkola i widoczne także od przodu skrzydło tylnego spojlera. Do tego kilka kultowych już elementów: owalne reflektory i sześciokątny grill atrapy chłodnicy, wybrzuszona maska silnika i sześciokątna kratka o strukturze plastra miodu z logo GP w atrapie chłodnicy. Mam wymieniać dalej? Zwężająca się sekcja okien w połączeniu z unoszącą się linią barkową tworzy kształt klina, który daje wrażenie przyspieszenia nawet wtedy, gdy auto stoi w miejscu. Pokaźny pas przedni i duży spojler dachowy zapewniają nie tylko idealnie sportową sylwetkę z boku, ale także optymalną charakterystykę aerodynamiczną. Metalizowany lakier w kolorze Racing Grey mieni się odcieniami od jasnej szarości po niebieski fiolet, tworząc wyjątkowe poczucie głębi, natomiast dach i lusterka zewnętrzne są utrzymane w kolorze Melting Silver. Wszystkie typowe elementy chromowane z przodu, z boku i z tyłu pojazdu, takie jak logo MINI, klamki drzwi, korek wlewu paliwa, ozdobniki boczne i obudowy reflektorów są w tej limitowanej serii wykończone w błyszczącym kolorze czarnym. Nadkola z karbonu. Zastosowano w nich starannie przetworzone ręcznie maty karbonowe z recyklingu z zakładu w Landshut. Po raz pierwszy dokładnie widoczna jest struktura karbonowego materiału, którą podkreśla sześciokątny wzór w kolorze czarnym. Na przedniej osłonie nadkola umieszczono z kolei numer produkcyjny serii limitowanej. Lekkie, 18-calowe, kute obręcze kół w dwukolorowej stylistyce interpretują efektowny czteroramienny motyw przewodni MINI John Cooper Works GP w filigranowym stylu. Są to najlżejsze 18-calowe kute obręcze kół, jakie kiedykolwiek zamontowano w MINI, a ich zastosowanie pozwoliło znacząco zmniejszyć masę pojazdu. Klasyczna podwójna rura wydechowa, wyraziście wyeksponowana pośrodku dolnej sekcji, wyraża sportowe geny John Cooper Works. Wykonane z błyszczącej stali szlachetnej końcówki wydechu mają największą możliwą średnicę, wyłaniając się z dyfuzora zgodnie ze zdecydowaną, purystyczną koncepcją stylistyczną. Starczy tego. Teraz foto.

MINI John Cooper Works GP

No i jak? Można się w tym maluchu zakochać co? Zobaczcie z boku tego skubańca.

MINI John Cooper Works GP

Detale wykonane w technologii 3D

Jako, że mam szajbę na punkcie technologii, to zwracam uwagę na te wszystkie smaczki. I tutaj też jest kilka. MINI się chwali, że niektóre elementy wnętrza zostały wydrukowane w technologii 3D. Należą do nich na przykład aluminiowe łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Ba! Stanowią one nawet jeden z kluczowych komponentów we wnętrzu John Cooper Works GP, zarówno pod względem estetyki, jak i nowych, ulepszonych właściwości haptycznych i w tej postaci debiutują w MINI. Pozostałe nowe elementy obejmują osłonę kierownicy – również wydrukowaną w 3D – oraz indywidualne listwy ozdobne w części pasażerskiej. Każda listwa ozdobna jest unikatowa i opatrzona numerem produkcyjnym edycji limitowanej pojazdu. Wyjątkowa, sześciokątna faktura listew, występująca tylko w wersji GP, nawiązuje do struktury powierzchni łopatek zmiany biegów. W ten sposób MINI pokazuje całkiem nowy wymiar integracji druku 3D z seryjnym procesem produkcyjnym. Uzupełniające procesy technologiczne takie jak druk 3D nie tylko wynoszą indywidualizację na całkiem nowy poziom, ale także umożliwiają uzyskiwanie całkiem nowych form stylistycznych, które nie były możliwe przy zastosowaniu technologii konwencjonalnych.

MINI John Cooper Works GP

Tylko 1+1

No i mała ciekawostka na koniec. To nie jest auto rodzinne. Tutaj z dziećmi nie pojeździsz. Powód? Brak tylnej kanapy. Ale jest za to jak w autach sportowych. Za przednimi fotelami został umieszczony czerwony pałąk ochronny. No taka namiastka klatki. Prawie.

MINI John Cooper Works GP

Pierwsze dostawy zaplanowane są na marzec 2020. Nie wiem jak z zamówieniami. Próbujcie. Ja miałem okazję już jeździć MINI John Cooper Works. Co prawda nie tym, ale powiem tak: gokartowa frajda z jazdy jest. Serio.

MINI JOHN COOPER WORKS

A…. i jeszcze jedno ode mnie na koniec. Dzięki Bogu to nie elektryk 😉

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Paweł Kacperek
Video thumbnail
Większość klientów przychodzi pogadać - Wiktoria Borkowska wywiad
39:22
Video thumbnail
Przejechałem ponad 1300 km elektrycznym Ssangyong Torres EVX / KGM Torres EVX
10:56
Video thumbnail
Technologie w restauracji McDonald`s - Bogusław Maziarz I TechTalks #3
27:37
Video thumbnail
Urządzenia monitorujące nasze zdrowie. Co nas czeka w przyszłości? TechTalks #2
16:22
Video thumbnail
Mentzen i bitcoiny, Shanmu S1 zaanalizuje mocz w domu, pływający samochód BYD #TechFlash 14
19:00
Video thumbnail
Opaska dla seniora: Locon Life Plus - najlepszy prezent dla rodziców #techgadżety
10:50
Video thumbnail
Ania Mucha o Rodzina Apple; Nissan Concept 20-23; Molecule.one; wideorejestratory MIO #TechFlash 13
12:23
Video thumbnail
Nieautoryzowany Starlink na okręcie wojennym USS Manchester - TechTalks #1 I Tech Commentary
08:58
Video thumbnail
AI wykryje uraz ścięgna, autonomiczny sklep Auchan GO, atak hakerski w Olsztynie #TechFlash 12
13:17
Video thumbnail
Opaska medyczna TeltoHeart, smart kosz na śmieci z Polski, AI w Nissan Yokohama Lab #TechFlash 11
12:33
Video thumbnail
Elektryczny traktor ogrodowy, teleopieka dla seniorów, roboty mobilne AMR #TECHflash 10
12:28
Video thumbnail
Technologiczne lotnisko; czajnik Xiaomi wie, kiedy się zepsuć; czujniki IoT w hulajkach #TECHFlash 9
10:31
Video thumbnail
The ICON - łódź BMW, XRAI GLASS - okulary dla niesłyszących, Toyoty w kopalni #TechFlash 8
13:38
Video thumbnail
Mobilny skaner uzębienia; wpływ AI na rynek pracy; Jeep Grand Cherokee V - #TechFlash 6
11:28
Video thumbnail
Co zabrać ze sobą na plażę? 12 technologicznych gadżetów #techgadżety
13:30
Video thumbnail
AI przewidzi raka trzustki; wirtualne laboratoria dla szkół; zegarek Suunto Vertical dla aktywnych
07:21
Video thumbnail
Samochody elektryczne, które lubi Niko 🚘🔋
11:53
Video thumbnail
Roboty: gdzie mają już zastosowanie? Medycyna, straż pożarna, fabryki, a nawet.... życie osobiste
12:22
Video thumbnail
CUPRA Tavascan, wojskowy neutralizator dronów i osiedle zaprojektowane przez AI
16:48
Video thumbnail
Zawody przyszłości; Merkury 2.0 - komunikator dla Wojska Polskiego; elektryczny rower cargo
16:45
Video thumbnail
Latający samochód XPeng; zautomatyzowane parkowanie od Bosch; Dom Zmienny
14:32

Zerknij też na to