Warsaw Motor Show 2019 pokazuje, jak daleko nam do świata

Organizatorzy Warsaw Motor Show reklamują swoje wydarzenie, jako największe targi motoryzacyjne w Polsce. I patrząc na rosnącą z roku na rok liczbę odwiedzających, być może nawet tak jest. Jednak dla mnie, to bida z nędzą i aż wstyd tam jeździć.

Ptak Warsaw Expo postanowił jakiś czas temu zdominować chyba polski rynek imprez targowych. Dlatego organizuje je na potęgę. Jedne zarabiają, inne nie. To normalne, rozkręcając tego typu biznes. A jak pokazuje ten weekend, Warsaw Motor Show należy chyba już do tych rentownych. W końcu to piąta edycja.

W tym roku postanowiłem wybrać się w sobotę, tj. drugiego dnia imprezy. Przed południem. Już sam wjazd na teren targów, to kilkadziesiąt minut w korku. Znaczy, że zainteresowanie spore. I tak rzeczywiście było, bo dawno nie widziałem już na polskim evencie tak wielu odwiedzających. Głównie rodzin z dziećmi, bo w końcu weekend. A do tego z dobrą pogodą i motoryzacją.

W tym roku udostępniono całkiem sporą powierzchnię, dzięki czemu oprócz firm motoryzacyjnych, znalazły tam swoje miejsce biura detektywistyczne czy sprzedawcy koszulek. Tylko producentów samochodów i importerów trochę mało.

Warsaw Motor Show 2019 – To skoro tak super, to czemu narzekam?

Wybierając się na tegoroczne targi oczekiwałem, że zobaczę dużo nowości i technologii w motoryzacji. Miałem świadomość, że nie jest to Genewa czy nawet Frankfurt, ale ile razy na litość boską można oglądać te same klasyki, tuningowane fury i słuchać, jak wyją silniki? Naprawdę jesteśmy takim trzecim światem, że zamiast fajnych, nowych samochodów czy premier, musimy oglądać w wielu przypadkach kilkuletnie samochody, a otwierane do góry drzwi w Modelu Y Tesli, to powód, by tłumy odwiedzających wyciągało telefony i nagrywało ten moment niczym kolejny start rakiety od SpaceX?

Kilka premier było. Nie zawiódł oczywiście Jaguar Land Rover, prezentując nowego Defendera. I dobrze, bo samochód oblegany, jak mało który. Szkoda tylko, że takiego przykładu nie biorą inni producenci aut i w większości uciekają albo na poznańskie targi motoryzacyjne albo warszawski Fleet Market, który już w listopadzie. Zresztą nie od dziś się mówi, że Warsaw Motor Show, to targi dealerów, a nie producentów samochodów. I trudno nie odnieść takiego wrażenia. A szkoda, bo frekwencja pokazuje, że Warszawa też ma całkiem niezły potencjał. Biznesu tylko tu nie widać, ale może to kwestia przeformatowania pierwszego dnia targów?

Warsaw Motor Show

Całkiem sporą przestrzeń, jak co roku, zagospodarowało sobie Audi, a dokładniej jego dealer – Krotoski. I nawet fajnie. Tylko jeśli pokazujecie e-trona, gdzie zamiast lusterek zewnętrznych są kamery, to otwórzcie i pokażcie to zwiedzającym. Serio to takie trudne? Jak inaczej chcecie pokazywać tego typu innowacje?

Był też luksus, ale za taśmą

VCentrum pokazało Brabusa, ale zamknęło dostęp do stoiska ogrodziło taśmą. Podobnie Bentley. A Lamborghini Polska poszło o krok dalej i wystawiło jeden z modeli przed wejściem do hali w szklanym boxie. Naprawdę tak chcecie sprzedawać Polakom swoje fury? Pełna zgoda, że pewnie niewielu Waszych klientów odwiedzi Warsaw Motor Show, ale jeśli tak, to po co tam w ogóle się wystawiać? By traktować Polaków jak ludzi gorszego sortu, którzy jak wejdą i zrobią sobie selfie w środku, to urwą kierownicę? Jak Chińczycy, którzy kiedyś podczas jednych targów elektroniki konsumenckiej wynieśli cały chyba telewizor, by go skopiować? Ej…..zejdźcie Panowie na ziemię. Na dużych, europejskich targach, nawet do tych najdroższych aut można wejść. Naprawdę. Bo to tak się buduje relacje klienta z marką.

Warsaw Motor Show

Niewiele lepszy był Mercus – firma oferująca zabudowę busów. I wystawili pięknego busa. Nawet bez taśmy. Można było podejść. I zajrzeć przez szparę w uchylonych drzwiach. Mam taką propozycję. Wybierzcie się choć raz na targi Wiatr i Woda, gdzie prezentowane są o niebo droższe jachty i zobaczcie, że nikt ich nie zamyka na cztery spusty. Wręcz przeciwnie. Wędrówki ludów po ich pokładach, to norma. Można?

Warsaw Motor Show

#zerotechnologii

Mam nieodparte wrażenie, że cichym hasłem tegorocznej edycji było #zerotechnologii. W momencie, kiedy coraz głośniej mówi się o tym, że dzisiejsze samochody, to platformy Internet of Things na czterech kołach, w Nadarzynie jakby czas się zatrzymał. Ani jednego symulatora chociażby aut autonomicznych, zero ekspozycji asystentów głosowych czy nawet systemów zintegrowanej nawigacji. We Frankfurcie na IAA pół hali zajmuje sam Bosch, który który ma rozwiązania connected dla całej niemal motoryzacji, począwszy od warsztatów na myjniach kończąc, a to tylko jedna z dziesiątek tego typu firm. Audi oprócz samochodów pokazuje wspomniane powyżej symulatory jazdy autonomicznej, które cieszą się większym zainteresowaniem niż poszczególne RSy. Szkoda, bo potencjał naprawdę jest spory. Znacznie większy niż ekspozycja typu Stacja Klasyki i z pewnością byłoby co pokazać. Ej organizatorzy – pomyślcie na przyszłość o tym i zróbcie connected cars show, a odwiedzających będzie dwa razy tyle. W końcu mamy 2019, a za chwilę edycja 2020. To mówię ja – connected cars lover. A takich jak ja, jest więcej. I będą nas miliony. Mogę Wam w tym pomóc nawet.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Paweł Kacperek
Video thumbnail
Większość klientów przychodzi pogadać - Wiktoria Borkowska wywiad
39:22
Video thumbnail
Przejechałem ponad 1300 km elektrycznym Ssangyong Torres EVX / KGM Torres EVX
10:56
Video thumbnail
Technologie w restauracji McDonald`s - Bogusław Maziarz I TechTalks #3
27:37
Video thumbnail
Urządzenia monitorujące nasze zdrowie. Co nas czeka w przyszłości? TechTalks #2
16:22
Video thumbnail
Mentzen i bitcoiny, Shanmu S1 zaanalizuje mocz w domu, pływający samochód BYD #TechFlash 14
19:00
Video thumbnail
Opaska dla seniora: Locon Life Plus - najlepszy prezent dla rodziców #techgadżety
10:50
Video thumbnail
Ania Mucha o Rodzina Apple; Nissan Concept 20-23; Molecule.one; wideorejestratory MIO #TechFlash 13
12:23
Video thumbnail
Nieautoryzowany Starlink na okręcie wojennym USS Manchester - TechTalks #1 I Tech Commentary
08:58
Video thumbnail
AI wykryje uraz ścięgna, autonomiczny sklep Auchan GO, atak hakerski w Olsztynie #TechFlash 12
13:17
Video thumbnail
Opaska medyczna TeltoHeart, smart kosz na śmieci z Polski, AI w Nissan Yokohama Lab #TechFlash 11
12:33
Video thumbnail
Elektryczny traktor ogrodowy, teleopieka dla seniorów, roboty mobilne AMR #TECHflash 10
12:28
Video thumbnail
Technologiczne lotnisko; czajnik Xiaomi wie, kiedy się zepsuć; czujniki IoT w hulajkach #TECHFlash 9
10:31
Video thumbnail
The ICON - łódź BMW, XRAI GLASS - okulary dla niesłyszących, Toyoty w kopalni #TechFlash 8
13:38
Video thumbnail
Mobilny skaner uzębienia; wpływ AI na rynek pracy; Jeep Grand Cherokee V - #TechFlash 6
11:28
Video thumbnail
Co zabrać ze sobą na plażę? 12 technologicznych gadżetów #techgadżety
13:30
Video thumbnail
AI przewidzi raka trzustki; wirtualne laboratoria dla szkół; zegarek Suunto Vertical dla aktywnych
07:21
Video thumbnail
Samochody elektryczne, które lubi Niko 🚘🔋
11:53
Video thumbnail
Roboty: gdzie mają już zastosowanie? Medycyna, straż pożarna, fabryki, a nawet.... życie osobiste
12:22
Video thumbnail
CUPRA Tavascan, wojskowy neutralizator dronów i osiedle zaprojektowane przez AI
16:48
Video thumbnail
Zawody przyszłości; Merkury 2.0 - komunikator dla Wojska Polskiego; elektryczny rower cargo
16:45
Video thumbnail
Latający samochód XPeng; zautomatyzowane parkowanie od Bosch; Dom Zmienny
14:32

Zerknij też na to