Kaliskie Linie Autobusowe zamówiły 16 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 wraz z infrastrukturą ładowania z opcją rozszerzenia zakupu o 3 kolejne sztuki i 2 ładowarki. Pierwsza partia elektrycznych autobusów zasili kaliski tabor już w przyszłym roku. Będą to pierwsze autobusy elektryczne w tym mieście.
Coraz więcej miast decyduje się na wymianę swojego taboru miejskich autobusów na elektryczne. Podczas, gdy na ulicach różnych miast pojawiają się tańsze, chińskie Yutongi, Kalisz postawił na polski Solaris. Przedstawiciele Kaliskich Linii Autobusowych podpisali dzisiaj umowę z Solaris Bus & Coach na dostawę 16 nowoczesnych autobusów bateryjnych Solaris Urbino 12 electric wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Zamówienie obejmuje również 8 dwustanowiskowych ładowarek oraz jedną ładowarkę mobilną. Kontrakt zakłada również opcję zamówienia 3 kolejnych autobusów i dwóch ładowarek.
Realizacja kontraktu podzielona jest na dwa etapy. Pierwsze dostawy elektrycznych autobusów wraz z ładowarkami nastąpią do końca marca 2026 roku, a cała umowa ma zostać wypełniona do końca maja 2026 roku. Będą to pierwsze elektryczne autobusy miejskie rozwożące pasażerów w Kaliszu.
Solarisy Urbino 12 electric to innowacyjne pojazdy wyposażone w baterie nowej generacji Solaris High Energy o pojemności 600 kWh. Autobusy charakteryzują się innowacyjną konstrukcją napędu pozbawioną konwencjonalnej komory silnika. To rozwiązanie pozwala na optymalne rozmieszczenie komponentów układu napędowego, co przekłada się na większą elastyczność konfiguracji pojazdu, w tym pojemność pasażerską. Model ten został nawet niedawno wyróżniony tytułem Sustainable Bus Award 2025.