Volvo chce sprzedawać auta online

Pandemia koronawirusa pokazała, że niemal wszystko można sprzedawać w sieci. Niemożliwe stało się możliwe. Również w branży motoryzacyjnej. A sprzedaż samochodów poprzez internet, to przede wszystkim mniejsze koszty utrzymania salonów samochodowych, ludzi i dystrybucji. Nic więc dziwnego, że Volvo chce, by do 2025 roku połowa jego globalnej sprzedaży odbywała się online.

Volvo Cars rozpoczyna przekształcanie swojego modelu dystrybucji, dostosowując się do technologicznych trendów sprzedaży. Zresztą, ja sam od kilku lat trąbię, że dzisiaj nowoczesny samochód, to nic innego jak platforma Internet of Things na czterech kołach. A tego typu urządzenia najlepiej kupuje się przez internet.

Wracając jednak do Volvo, to Szwedzi chcą, by kanał sprzedaży online i offline współgrały ze sobą i były w pełni zintegrowane. Nową strategię sprzedaży marka chce wprowadzić na całym świecie wraz ze swoimi partnerami handlowymi. Operacja przejęcia znaczącej części rodzinnego rynku (akwizycja sieci dealerskiej Upplands Motor i plan przejęcia Bra Bill), ma pomóc w wypracowaniu optymalnego modelu biznesowego w przyszłości.

Przedstawiciele Volvo Cars wierzą, że klienci chcą w nowoczesny i bezproblemowy sposób kupować i serwisować swoje samochody. Tradycyjny model sprzedaży aut działał przez kilkadziesiąt lat. Volvo jako wiodąca marka samochodowa w Szwecji uznało, że czas dostosować sprzedaż, by sprostać oczekiwaniom klientów w nachodzącej przyszłości. A tu – nie ma co ukrywać – rośnie pokolenie wychowane na mediach społecznościowych i e-commerce. Dla większości z nich zakup auta przez internet, a często jeszcze w opcji na abonament, to będzie dokładnie takie samo przeżycie, jak zakup nowego smartfona w sieci. I jedno i drugie powinno być dostarczone do domu. No w przypadku auta – przed dom.

Oczywiście cały czas będzie można wybrać się do salonu, by zobaczyć, jak wymarzone auto wygląda, ale zamiast do salonu znajdującego się na obrzeżach miast (jak to było dotychczas), można wybrać się do samego centrum miasta, gdzie znajdują się takie miejsca jak Volvo na Marszałkowskiej. I idę o zakład, że takich miejsc będzie przybywać.

Podobają Ci się treści, które tworzę? Wesprzyj mnie jako twórcę




Paweł Kacperek
Jestem niezależnym blogerem technologicznym, twórcą treści, mówcą technologicznym i futurystą. Mam fioła na punkcie Internet of Things, którego rozwiązania dotykają niemal każdej gałęzi życia i gospodarki. Głównie o tym piszę. Zapraszam Cię na mój blog technologiczny, który mam nadzieję - będziesz często odwiedzać. Bo jako typ skręcony technologicznie, zrobiłem sobie bloga, jaki sam chciałbym czytać. Nawet jak opisuję jakieś newsy, to zazwyczaj opatrzone są one moim komentarzem, wynikającym ze specyficznego punktu patrzenia na tech. #żyjinteligentnie

Instagram

Treści, które tutaj tworzę są bezpłatne i zawsze takie będą. Nie zamykam ich za żadnym paywallem, jak to robią inni, bo czerpię radość z tego, że chcecie je czytać. Mam jednak prośbę - zaobserwujcie mój instagram, bo wrzucam tam relację za każdym razem, jak się tylko pojawi nowy wpis u mnie na blogu. Będzie mi miło, wiedząc, że mnie obserwujecie ;) https://instagram.com/pawelkacperek

Mój kanał na YouTube

Zerknij też na to